Dags att studera igen efter sommaruppehåll

Sådär. Då var första skoldagen gjord på högskolan. Tänk nu var det ett tag sedan jag bloggade igen. Min familj har hunnit komma hem från Bulgarien, och jag har hunnit jobba 11 dagar sedan sist jag var här och skrev lite. Men ändå känns det som igår för tiden har bara sprungit iväg!

Jag har också förflyttat mig tillbaka till att bo i lägenheten i Trollhättan (igår skedde förflyttningen) efter att ha spenderat hela sommaren i Dalsland hos min familj. Det har verkligen varit en rolig sommar men nu ser jag fram emot att börja plugga på heltid igen! Åhh jag älskar att studera på högskolan. Nu har vi Tillämpad statistik - att samla och sammanfatta data i 5 veckor. Det är vår första kurs vi inte ska ha en slutlig tentamen i, utan här består den av två laborationer, en enkätundersökning och slutligen en munta (muntlig tenta med lärarna). Sitter redan i soffan och myser framför tvn med ett kompendie i knäet. Jag älskar att studera igen efter sommaruppehållet! Så nu vet ni det, haha. Dessutom börjar min kära Simon studera på högskolan - Personalekonomiprogrammet på 2 år. De har välkomstdag imorgon i Albertsalen och redan på onsdag börjar deras schema. Kul att vi båda studerar!

Nu tvättar vi, och senare idag kommer nog min syster Jessica och hennes pojkvän Simon hit en sväng. Ikväll blir det tvkväll med mys. Jag vill se Rena Rama Rolf (en härlig klassiker) och sedan på fortet som jag inte fick se någonting av förra veckan (jobbade kväll både måndag, tisdag och onsdag).

Nu har jag pladdrat på tillräckligt. Tror det blir så när jag inte varit här på ett tag och samtidigt är på ett väldigt gott humör :P Trevlig kväll på er!


Här är en bild i Albertsalen på högskolan väst :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback