Lördagspromenad

Hej och god eftermiddag på er!

Okej, jag ljög lite för er igår. Jag skrev att jag skulle plugga men vid 12 ringde de från Konsum och undrade om jag kunde hoppa in och jobba kväll (14.00-21.12) då någon inte kunde. Så jag tog såklart tiden och jobbade fredagkväll :) Nu var det ett tag sedan jag jobbade sist (1 oktober) och det var jätteroligt att träffa alla goa kunder igen som även dem blev lite förvånade när de möttes av mig i kassan. Det är helt otroligt vad gulliga och trevliga många kunder är som frågar hur det går med mina studier osv. De flesta är verkligen sociala och eftersom att vi inte är en jättestor butik känns det mer personligt av det skälet att man känner igen de flesta efter ett tag (stamkunder osv), och vissa pratar man mer med och vissa mindre med. Kul! Åkte tillbaka till Trollhättan igår igen vid 23.30 tiden. Simon var ute på kåren igår, det hade varit julsittning men efter den fortsatte det med fest.

Idag tog vi sovmorgon och vid 10 försökte vi lösa melodikrysset men lyckades med halva. Åt en god frukost och drack en kopp kaffe och därefter startade jag med pluggandet - fastighetsrätt . Vid 13.30 tog jag, Simon och Ebba en promenad runt spikön. Synd att det är töväder ute (+3).. Och dessutom skall det tydligen frysa på igen imorgon vilket betyder halka. Haha redan på promenaden såg jag en idrottare som höll på att vurpa, men han klarade sig precis. Shoooop sa det bara och så höll han på att ramla på baken, men med sprattlande ben var han på benen ganska snart igen :) Ikväll ska vi bara ta det lungt och till middag blir det tacos. Mums!

Här kommer några bilder från promenaden

Gråmulet och +3 grader ute



Promenerade längs Trollhättans kanal



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att du fick hoppa in och jobba! Alltid lika trevligt med extra cash i plånboken :-) Härlig promenad ni verkar haft det det milda vädret, här har det idag varit -8 grader bara såååå skönt. Har varit ute på promenad med Freja, skrivit klart sista inlämnings uppgiften i kursen och bakat bröd. Nu sitter man i soffan mätt i magen efter kvällens middag, lax i ugn med rotsaker och kall sås till, mums! Ska nu ha lördagsmys och kika på så mycket bättre och sex and the city filmen som är på tv4 kl 21.30. Har ju sett den flera ggr förr men det är en sån film man kan se om och om igen!



Haha, tacos åt jag igår :-) Det är gott. Ha nu en fortsatt trevlig lördag. Kram på er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback