helgen

Nu är jag sådär härligt seg efter denna måndag. Helgen har varit jättetrevlig hemma hos min familj :). På fredag eftermiddag kom pappa förbi Trollhättan och hämtade upp mig, Simon och Ebba och vi åkte en mindre väg hem som är lite närmre än motorvägen/motortrafikleden. Chefen Carina ringde på fredageftermiddagen och frågade om jag kunde jobba delad tur på lördag och jag tackade såklart ja. Skönt att få jobba lite extra nu! Väl hemma tog vi det lungt på fredagkvällen. Mamma jobbade kväll och kom hem kl 21.30. Vi umgicks och hundarna lekte. Trevligt :) På lördagen jobbade jag 08.00-12.00 och sedan 16.00-21.12 och jobbade kväll med mamma. Efter jobbandet umgicks vi och spelade TP på nintendo Wii, jätteroligt! Vi var tre lag: Mamma och pappa, Jag och Simon och Jessica och Simon. Mamma och pappa vann första omgången men jag och Simon kom ikapp på andra och vann även tredje, shooohoooo! Gick och la oss vid 03 och på söndagen hade jag ställt kl på 09. Drog oss till 10.20, haha! På eftermiddagen tog jag, mamma och hundarna en långpromenad i det härliga vintervädret och hittade lite historier längs vägen (fullt av olika djurspår. Rådjur, mus, iller m.m.). Stannade till söndagkväll och pappa åkte och lämnade oss i Trollhättan innan han åkte till Kungsbacka igen. Hemma i Trollhättan 00. Mysig helg! :)

Idag har det varit föreläsning mellan 09.15-12.00 och efter den satt jag, Josefin och Anders kvar för att försöka lösa uppgifter i mikroekonomin som skall in nästa måndag. Vi lyckades lösa två av fyra, bra start! Kom hem, tog en dusch, jag och Simon tog en promenad med Ebba via ica, lagat mat och nu precis diskat klart. Snart börjar halv åtta hos mig och efter det en rad med tv-program hela kvällen. Haha! Kl 20 kommer familjen annorlunda sedan spårlöst och sist paradise hotel.

Nu ska jag sätta på tvn och ha tvkväll! Hoppas ni har en alldeles bra måndag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gu vilken mysig familjehelg ni haft :-) Roligt att spela spel ju.



Haha ja vi kommer bänka oss framför samma program ikväll, halv åtta hos mig och så familjen annorlunda sen ska jag se på guldbagge galan oxå på ettan, de börjar kl 20, så man får väl se resten som är kvar efter kl 21 då familjen annorlunda slutat :-) Tycker de är ett sånt mysigt program.



Nu har jag kokat en kopp skogsbärs te, tänd ljus och myst ner mig i soffan med en liten gosig tax brevid mig :-) Ha en trevlig kväll ni med. Saknar er! Kram.

2010-01-25 @ 19:46:13
Postat av: Ida

Låter som ni har haft världens mysigaste helg, igen :)

Hoppas allt är bra med er och att du får en härlig vecka! Kram

Postat av: Lotta

Hejhej :)

Vad kul att spela tv spel med föräldrarna :P För Nitendo är tv spel? hahaha och jag som sökt jobb på The phone house kan ingenting om elektronik... :P

Men i övrigt lotta så får du mig att vilja skaffa en TV! så många bra Program, fattar inte hur jag å daniel kan leva utan tv! (sedan september) galet!

jag ska göra nytt försök med blogg, haha



Kraaam

2010-01-26 @ 08:20:13
URL: http://gulare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback