Kanelbullar

Nu är de färdiga och jag och Simon + Ebba (som fick smaka lite grann) har fikat med bulle och mjölk. Supergott!

Här kommer bakningen i lite bilder:

150 g smör, 5 dl mjölk, 1 pkt jäst, ½ tsk salt, 1 dl socker och ca 13-14 dl mjöl står nu på jäsning.


Jäst färdigt efter ca 40 min.


Delade hela degen i fyra delar och kvalade sedan ut varje bit till en rektangel och på med riktligt med smör, kanel och socker. Rullar ihop till en rulle och skär i lika stora bitar. Lägger bitarna på en plåt.


Penslar med ägg och sedan på med mycket pärlsocker :)


Gräddas i ugn på 225-250 grader i ca 5-8 minuter.


Tillsist blev 64 bullar färdiga och bara till att vräka i sig! MUMS :)


Hittade även en närbild på Ebba som jag tog med digitalkameran för ett tag sedan.


Nu ska jag, Simon och Ebba ta en långpromenad i det fina vädret som bjuder på solsken idag :)Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback