Kantarellfynd

Idag började dagen kl 06.30 då klockan ringde. Jag och Simon klev upp, åt frukost, gjorde oss iordning och han packade det sista. Vid 8 åkte vi till Uddevalla där tåget skulle avgå kl 09.09, så nu är han snart framme i Edsbyn efter några timmars färd. När jag släppt av Simon åkte jag vidare till Ödeborg igen. Mor slutade kl 11 så efter det åkte jag, hon, Jessica och hundarna till skogen för att plocka blåbär och svamp. Vi hade inga direkta förväntingar på att hitta kantarell MEN vi hittade en hel del. Många smörstekta kantareller till mååånga smörgåsar :) Mums!

Har precis tagit en dusch och den var verkligen jättehärlig. Efter skogturen känns det som om man kommit hem med halva skogens kryp..

Eftermiddagen och kvällen bjuder på: Mormors vitkålstuvning (vems mat är bättre än sin mormors?), och sedan en lugn onsdag framför tvn. Ahh ska bli så skönt!

Trevlig onsdag på er.


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad gott med kantareller! Måste bege mig ut i skogen nån dag jag med och leta lite blåbär och svamp. Hur är allt med er? Jobbar du mycket nu oxå? Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback