Göteborgstripp och ledig dag

Det är tisdag och idag var det ju dags för mig, mamma, mormor och Rickard att åka till Göteborg. Härlanda begravningsbyrå var målet, och dit kom vi. 50 min innan mötet. Gott om tid, härligt! Vi slapp köer i tingstadstunneln och dessutom körde vi heller inte fel - bara en rund-om-sväng på drygt 1 km :) Väl där gick vi på tempo en stund och köpte en varsin glass när vi stod och väntade. Vi väntade på min gammelfarfar (mammas farfar, 94 år gammal) som också skulle vara med på boupptäckningen. Medan de var på begravningsbyrån pysslade jag och Rickard med annat. Vi satt i solen och pratade, spelade nintendo DS m.m. Vad roligt man har med sin lillebror! Hihi. Efter en timma var de klara och vi åkte direkt hemåt, men via Bäckebol (mcdonalds) och åt. Kom hem vid halv två och då cyklade mamma till jobbet direkt. Jag, mormor, Jessica och hundarna var ute i solen en stund och vid 14 tog jag, Ebba och Gucci en långpromenad i det strålande vädret (Tog tyvärr inte med mig kameran, men ska bli bättre på det!). Efter promenaden satte jag mig i trädgården för att läsa en bok. Hundarna låg och sov gott på gräsmattan.

Ja, jag har haft en alldeles härlig ledig dag idag! :) Nu äre dags att laga lite middag. Men vet absolut inte vad jag ska laga till mig och Rickard. Hm.



Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som en toppenbra dag :-) Saknar er! Kram.

Postat av: Ida

Låter som du har det alldeles strålande där hos familjen! :)

Du kommer inte vara något alls i Trollhättan i sommar? Du får hojta till om du kommer hit över någon dag så kanske vi kan ta en fika nånstans :)

Hoppas allt är bra med dig Lotta!

Kram!

2010-06-16 @ 00:17:36
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Ida! Njae inte vad jag vet än men om vi kommer dit ska jag hojta till :) Ska iallafall dit en sväng den 12-13 juli, ska se över hur lägenheten mår. Spola i toaletten och spola ur kranarna. Skulle vara trevligt med en fika :) Är du i Trollhättan alltså hela sommaren? Kommer du vara det i höst också?



Tack detsamma Ida, du är så go! Hoppas du/ni får en alldeles toppenhelg :)



Kram, kram!

2010-06-18 @ 14:47:40
URL: http://lottasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback