Måndag 15 mars

Grattis igen mamma som fyller 44 år idag!!

Det är måndag eftermiddag och för en timma sedan kom jag hem efter en dag med föreläsning i macroeconomics. Inte vilken föreläsning som helst, utan den näst sista. Imorgon skall vi träffas för sista gången och ha repetition samt gå igenom två gamla tentor :)

Igår var hela familjen samt Simon och Simon på Torp en sväng då mamma fick presentkort på torp av oss alla. Hon shoppade en del (jätteroligt!), bl.a. nya skor till sommaren, tunn sommarklännig, lackleggings m.m. Snyggt, snyggt!

Jag fann mig äntligen ett par converse och mamma fick minnen då hon själv hoppade omkring i ett par rosa sådana som hon åkte ända till Stockholm för att köpa på 80-talet :) hihi. Tänk att samma model har fungerat, och fungerar till allt! Världens bästa sko måste det vara. Man kan ha dem till jeans och collegetröja, såsom till en finare klänning med leggings till. Anna på melodifestivalen är ett bra exempel på hur converse håller även på scen. Haha! Mina funderingar som varat i flera år om att skaffa eller inte har nu blivit till ett tillskott. Funderade på ett par gråa eller vita men eftersom stadium på torp bara hade vita i min storlek fick det bli ett par sådana. Jag vet, lite senare än alla andra, men sådan är jag! Förutom conversen kom jag hem med ett par svarta lätt glansiga leggings och ett skärp, båda köpta på lindex.





Ebba är hemma i Ödeborg till på torsdagkväll då Simon ville ta en tripp till Göteborg nu på torsdag. Så på torsdag blir det en tripp till götet och på kvällen blir det en snabbis hem och hälsa på i Ödeborg. Vad tomt det blir i lägenheten! Och vad fort man saknar henne! Tänker på henne jätteofta. Vad fort det märks. Men jag vet att hon har jätteroligt som får vara med Gucci i veckan :)



 



Kommentarer
Postat av: Maria

Men gu vilka snygga skor, sånna ska jag oxå köpa! Har alltid velat haft ett par men det har liksom inte blivit av att köpa, haha. Men nu så ska jag införskaffa mig ett par jag med. Likaså är det så snyggt med glansiga leggings, har inte tyckt det varit nå fin förr, men nu har jag börjat tycka dom är fina. Har hittat ett par på åhlens som jag ska köpa bara jag får pengar från tröga csn! Blir så jävla arg, att det ska ta sån tid, fattar dom inte att man måste ha pengar å leva för. Oja visst, jag är gjord av pengar, har ju nån miljon i madrassen.. haha!



Vilken gullig bild det var på Ebba och Gucci :-) Ha en forts trevlig måndag ni med. Kram.

Postat av: Ida

Jag som redan trodde du var en Converse-tjej ;) Jag köpte mina första för ett år sedan så jag var också lite efter, men precis som du är jag sån haha.



Låter som ni haft ännu en underbart mysig helg i Ödeborg, härligt!

Stannar du i Trollis nån helg framöver kanske vi kan hitta på något :)



Hoppas allt är bra med dig Lotta! Det är alltid så skönt att klicka in här och läsa dina inlägg för man vet att man alltid fyller på med lite ny positiv energi! Du är så härlig :)

2010-03-15 @ 21:02:21
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback