Uppdatering av helgen och vecka 20

Herregud vad fort tiden går! Det var ju nyss fredag. Haha! I vilket fall åkte ju jag och Ebba till Ödeborg på fredagkvällen och Simon stannade kvar här i Trollhättan då hans bror kom på besök från sthlm under helgen. De hade varit ute både på fredag och lördag och jag är glad att de fick en egen brorhelg tillsammans och att jag inte blandade mig i den :) På lördag jobbade jag och mamma kväll tillsammans och på söndagen tog vi en långpromenad med hundarna. På promenaden skuttade ett rådjur över ängsmarken och gissa vem som jagade den??? Ebba såklart! Lite panik fick jag allt och gapade efter henne, försökte locka henne och få hennes uppmärksamhet osv. Efter att hon hade sprungit ca 200-300 meter stannade hon vid skogskanten eftersom rådjuret hade hoppat in i skogen. Som tur var stod hon bara och spanade in och vi kunde nu locka tillbaka henne. Även om det bara var ett rådjur var vi rädda att hon skulle springa iväg långt och inte komma tillbaka på ett tag.. Puuuh vad jag pustade ut då hon kom tillbaka. Haha var alldeles knäsvag (jag är så himla feg av mig). Men promenaden var annars hur härlig som helst. Det är en jättemysig runda vid skogen och runt en ängsmark eller något liknande. På eftermiddagen åkte jag, mamma, pappa och lillebror Rickard till Torp (köpcentrumet i Uddevalla) och strosade runt där. Mamma hittade nya promenadskor och skor till jobbet och sedan var vi inne och handlade på Coop. Kom till Trollhättan vid 18 tiden.

Idag har det varit föreläsning och vi satt sedan kvar på högskolan för att göra uppgifter. Även imorgon och på onsdag är det föreläsningar och efter dem ska vi sitta kvar och plugga. Känns skönt och behövligt eftersom tentan är om två veckor (redan!).

På torsdag är det sedan dags för mig och Simon att åka till Köpenhamn över tre dagar. Längtar som bara den! :)
Det var vår helg och vår kommande vecka det. Hoppas ni får en trevlig vecka!

P.S. får ju inte glömma att tänka lite extra på Norge idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback