Adventshelgen

Jag vill börja med att gratta Maria som fyller år idag. Grattis vännen! Är ni nyfikna länkar jag till hennes blogg här! 

Sådär, då ska vi se vart jag skall börja. Haha. Jag, Simon och Ebba har iallafall varit i Ödeborg hela helgen. Vi åkte i torsdags eftermiddag och kom hem till Trollhättan idag. Det var tänkt att vi skulle ha åkt till Trollhättan igår men vädret ställde till det lite. Värst var blåsten eftersom det bildades stora drivor på vägarna. Media gick ut med att man skulle hålla sig hemma om man inte var tvungen att åka. Halt var det också. Vi vågade alltså inte chansa, så vi väntade till idag istället. Solsken och -6 grader idag :) Perfekt "åka hem" väder måste jag säga.

I helgen umgicks vi och hade det trevligt. Dock var Simon sjuk, och smittade även mig under helgen så vi orkade inte göra så mycket och kunde INTE göra så mycket pågrund av snön och blåsten. Mamma ville ta en långpromenad men det fanns inga plogade vägar att gå på och det blåste alldeles för mycket. Så det fick bli en inomhushelg och det var väldigt mysigt och trevligt! Mamma jobbade även helgen men vi alla hann umgås. I fredags tog jag, mamma, Jessica och Simon en tripp till Torp för att handla julklappar. Jättetrevligt! Ja med andra ord var det en riktigt trevlig helg :)

Här kommer några bilder från helgen.

Skottade av bilen i lördags men på söndagen kom lika mycket till. Haha.


På söndagen blåste det som tusan att det bara blev korta promenader med hundarna. Men de hade jätteroligt i snön :) Alla hundarna fick energi och blev busiga då vi kom ut.


Blåser!




Ebba och Trinny


Nej nu ska jag adventspynta här. Vi skulle egentligen ha gjort det igår då vi skulle åka hem men det blev ju inte så. Får skynda mig med det idag istället och tända första ljuset :) Trevlig måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad mycket snö ni fått! Tack så mycket för gratulationen vännen :-) Mår lite bättre nu, men trött i kroppen och halsen är lite bättre. Har stickat idag med, och det går jättbra. Det är ju så kul hihi.



Kram Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback