Hemmastudiedag - perfekt!

Idag pep klockan 05.30 hemma hos oss. Vi klev upp strax efter det för kl 07 skulle vi nämligen åka till Trestad motorservice (MekoPartner) och lämna av vår bil som skall få sig en rejäl 15000 mils service. Det blir service + kamremsbyte + ny vattenpump. Känns skönt att den blir lite servad. Vi skulle egentligen åka ner till Göteborg och lämna in bilen på ett ställe min kära morbror rekommendera men det var för svårt att få ihop min och Simons tid, och det blev dags att få gjort servicen. Synd, för jag saknar min kära morbror nu! Man kan inte ha en bättre morbror, han är verkligen en speciell familjemedlem som man inte skulle klara sig utan. Jag vet inte om många har bra kontakt med sina föräldrars syskon? Jag är iallafall väldigt glad att vi har det med Micke :) Och jag vill vara som min morbror, ha hans sköna attityd! Iallafall, när vi lämnade bilen promenerade vi hem (3.3 km enligt hitta.se) och både jag, Simon och Ebba tyckte det var jättehärligt med en tidig morgonpromenad hihi.

Nu har jag suttit och pluggat en stund. Förbereder mig inför morgondagens föreläsning om avtals ogiltighet. Perfekt med hemmastudiedag idag. Man kan fixa med ärenden samtidigt som man pluggar, perfekt! Simon är i skolan på föreläsning i Ekonomistyrning. Japp det är vår torsdag det. Ikväll har vi bokat in en tvättid också. Kanske hinner skura toan idag så är städningen inför helgen redan avklarad? Hm det låter bra.

Streamade föreläsningar, lagboken och ett anteckningsblock - ja då är jag redo att anta avtalsogiltigheten!


Trevlig torsdag på er :)

Uppdatering: Efter två timmars pluggande blev jag äntligen klar med 20 minuter streamad föreläsning. Jag måste smälta och skriva ner för att förstå, så det tar sin lilla tid :). Sådär, nu känner mig nu redo inför morgondagens föreläsning.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med en morgonpromenad! Step-styrka passet var svårt men roligt, svårt att hinna med, och lära sig alla steg och göra rätt :-) Men det var ju första gången, så man lär sig nog med tiden. Å så var det högt tempo, flåsigt värre hahaha! Nu sitter man i soffan, nyduschad och myser. Kikar på lyxfällan, men blir nog sängen snart. Trött.



Ja visst är det perfekt med självstudiedagar, man kan både plugga och uträtta andra ärenden. Man väljer liksom själv hur man vill göra.



Ha en bra helg! Har ni några speciella planer inför denna helg? Kram kram.

Postat av: Maria

Haha, ja det tar nog sin lilla tid innan alla steg sitter som dom ska :-) Men man gör ju det man kan, man får göra sitt bästa.



Du har alldeles rätt, det är självstudiedagarna som gör att det känns mycket lättare och roligare att plugga. Jag pluggar bättre då jag får sitta hemma i lugn och ro och skriva på datan på uppgifterna. Bra blandning med skola och självstudier ska det vara!



Åh vad kul att få träffa lilla Trinny. Knäpp kort på henne så man får se :-) Jag har inga speciella planer denna helg. Idag ska jag städa och ha fredagsmys med idol. Imorgon ska jag plugga och baka lussebullar, och sen mysa i soffan på kvällen och se film. Söndag ska vi till Alfred på kalas som fyller 4 år den 23 nov. Och så blir det ju självklart promenader ihelgen med.



Ha en bra helg. Kram kram.

2010-11-19 @ 09:12:09
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Micke

Du är helt underbar! Saknar dig med.

Kram // Morbror

2010-11-22 @ 20:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback