JÖKEN

Har varit i skolan idag mellan 10-15 och haft de två sista föreläsningarna i kursen "Tillämpad statistik - Att dra slutsatser". Nästa vecka är kursens sista vecka och då har vi både en muntlig tentamen och ska börja med vår hemtentamen på max tre studenter i varje grupp. Eftersom vi är 4 som umgås, fick vi dela upp oss i två grupper. Hemtentan får vi på måndag och har en vecka på oss att lösa. Spännande!

Idag köpte jag även hem litteraturen som vi ska ha i nästa kurs, vilken är Juridisk översiktskurs eller JÖKEN som den också kallas. Vi börjar med den v.45. Nu är jag 1700 kr fattigare. Puuuuh!  Jag är helt nollad inom juridik så jag har redan räknat med att må illa, gråta, bli frustrerad m.m. innan jag kommer att förstå vad det är vi läser om :)


1) Civilrätt
2) Tentamensfrågor med lösningar
3) Köprättens grunder
4) Process- och straffrätt för juridisk översiktskurs
5) Juridiken: En introduktion till rättsvetenskapen
6) Sveriges Lagar

Bok nr 5 kommer nog bli min första vän, kanske något att läsa nästa helg?

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad ni har mycket att göra i skolan nu och sånt som jag fattar noll av haha :-) Kan nog mycket bero på att jag inte är intresserad hihi. Men du är så himla duktig, du har så lätt för dig att lära dig nya saker och så duktig att plugga! Du kommer klara denna kurs galant ska du se. Roligt att ha en bok om sveriges lagar. Men visst är det tråkigt att alla böcker ska kosta en förmögenhet, man blir ju för fasiken ruinerad som student, usch ja! Sänk priserna på böckerna tycker jag.



Vi har psykologikurs dom 2 veckorna innan jullovet och den boken kostar närmare 400 kr. Känns jävligt onödigt att köpa en sån dyr bok för bara 2 veckor..



Hoppas du haft en bra onsdag. Kram till dig min goa, underbara vän!!

Postat av: Maria

Ja visst saknar man vovvarna då dom sover borta, dom är ju som familjemedlemmar :-) Min helg blir bara lugn, inget speciellt planerat. Vi går ju i skolan måndag och tisdag till veckan och är sen lediga ons-tors-fre-lör-sön-mån-tis. Så det blir ovant denna helg, att bara vara ledig lör-sön, är ju van att vara lediga mån-tis också, men eftersom det är höstlov nästa vecka och vi som går komvux utbildningar har ju inget höstlov, och för att vi ska hinna med social omsorgs kursen måste vi gå 2 dagar i skolan på höstlovet, men det gör inget. Blir ju långledig sen ju :-) Å hoppas att ni kommer hem då v 45, längtar efter er nu!!



Vad ska ni göra ihelgen? Kram kram.

2010-10-28 @ 18:25:46
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback