Tisdag

Det är tisdag och dagen har bestått av plugg och en promenad till stan hittils. Jag och Josefin gjorde klart lab 2 i statistiken och har även nästan gjort klart alla muntafrågor till den muntliga tentamen som är nästa tisdag. Efter studerandet gick jag och Simon på stan en sväng. Jag letade efter en mössa och en halsduk. Hitade en mössa på åhlens. Äntligen! Men ingen halsduk.. Jag gick istället till garnaffären i Odenhuset och köpte hem 3 garnnystan och ett par stickor. Då får jag ju den halsduk jag vill ha (form, längd och färg) :).

Igår provade jag på ett zumbapass på friskis&svettis med Sofia men jag och dans är inte bästa vänner precis! 400 olika steg, det blir bara lite för mycket för mig tyvärr haha. Men svettig blev jag! Idag ska vi på ett aerobicpass istället, 10 olika steg och mycket "rakare" steg, d.v.s. lite mer åt Lottahållet! :) Ska bli skönt att få svettas och använda sin kropp lite fysiskt. Inte allt för ofta kroppen får jobba nu när man pluggar. Man blir ju så mycket piggare av att träna och man orkar mer!

Min halsduk jag precis har börjat sticka. Tre plommonfärgade nystan, 28x3 = 84 kr. Stickor nr7, 32 kr. Har 30st maskor och stickar varannan maska rät och varannan avig (tycker det är snyggast).

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh kan du sticka, då kanske du kan lära mig? :)

Jag är så nyfiken på Zumba men jag tror aldrig jag kommer våga prova på det, min koordinationsförmåga existerar inte ens så det låter egentligen inte som något för mig ;)

Hoppas du får roligare på aerobicpasset! :)

Postat av: Maria

Du är så duktig Lotta, du tränar och står i! Du är en inspirationskälla, man blir så peppad till och träna då man läser din blogg :-) Åhh jag vill också kunna sticka, vill så gärna sticka en halsduk, du får lära mig! Hihi.



Har sagt det tusen ggr förr men säger det igen. VI SAKNAR ER SÅÅÅÅ HÄR I HÄLSINGLAND! Du är en sån go och fin vän, glad att du är min vän Lotta! Kram.

2010-10-26 @ 18:49:05
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Njae jag kan ungefär det där men visst gärna kan jag lära dig om du vill ida! Säg bara till :)



Är du, men då tycker jag du ska prova någon gång eller kanske två. Haha min koordinationsförmåga existerar inte heller så jag tyckte det var lite vääääl svårt tyvärr, men du kanske klarar det galant och tycker det är roligt? :) Man får verkligen röra sig och sina höfter, riktigt härligt efteråt! Ja aerobicpasset tycker jag är mycket roligare, och där kan jag iallafall stegen någorlund haha!



Jag önskar er all lycka till med flytten nu! :)

2010-10-27 @ 08:37:45
URL: http://lottasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback