Mysiga Höst

Åh denna årstid är verkligen mysig. Det är lite kallare ute, det är mörkare och det är mer regn. Även om jag inte tycker om regn, så är det på någotvis ett måste på hösten. Något som verkligen höjer mysfaktorn några hack på kvällarna när man sitter inne framför tvn eller läser en bra bok, och har halva lägenheten full med tända ljus. Att bara höra det smattra på utsidan när man sitter på insidan varm och torr. Det är mysigt. Hösten är mysig!

Nog om hösten. I Torsdags tog jag och Simon en tripp till Göteborg. Vi åkte tidigt och var där lagom till allt öppnade. Strosade i nordstan/arkaden till ungefär vid 15 tiden. Vi fick hittat en hel del. Vi båda hittade lewisjeans, Simon köpte höstskor och 2 stickade tröjor, jag hittade en stickad långtröja i ljusbeight, lite underkläder och annat smått och gott. Efter några timmar inne i stan åkte vi ut till Bäckebol där IKEA ligger. Ett måste att åka till om man är i Göteborg, och som alltid kom vi ut med lite grejer. Bl.a. köpte vi en "TV bänk" eftersom vi vill ha en TV i sovrummet också. Eftersom vi nu hittade den perfekta TV bänken gick vi till Elgiganten och hittade en lagom 32 tum till vårat sovrum. När vi var klara mötte vi upp min morbror på IKEA igen och åt mat/fikade och pratade. Också ett måste när man är i Göteborg :) Vi hade verkligen en jättetrevlig dag i Göteborg!

Igår var det mina föräldrar som åkte till Göteborg istället. De har ju som sagt köpt huset nu i somras och håller på och renoverar förfullt. Nu är badrummet klart (ska snart lägga upp bilder på resultatet - det blev jättefint!) och snart ska de börja med köket. Igår åkte de till IKEA och beställde ett kök där. Åhh vad spännande det ska bli när det också blir nyrenoverat. Kul :) Eftersom mina föräldrar åkte till Göteborg åkte jag till Ödeborg och var med Rickard (lillebror) och hundarna.

Idag bjuder lördagen på en lugn dag. Vi ska även ta oss an städningen av lägenheten idag! Ett måste nu. Disken full. Damm överallt. Det ska bort bort bort!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad ni shoppade :-) Får ta kort på hela lägenheten snart å sätta ut här på bloggen eller facebook så man får se hur det ser ut hos er nu :-)



Jag läre oxå köpa mig en ny tv. Ska köpa en platt tv.



Håller med dig, hösten är mysig. Då man sitter inomhus och hör hur regnet smattrar mot rutan och en annan sitter inomhus uppkrupen i soffan under filten med en bra bok eller en film. Mysfaktorn är hög :-)



Härligt med en lugn helg oxå, det behöver man ibland. Jag ska oxå ta de lungt ihelgen. Hade sovmorgon imorse, sen har jag städat lite här i lägenheten och sen varit på promenad med Freja och gjort en äppelpaj. Nu ska jag läsa ett tag innan det är dags att börja med maten. Ikväll ska jag hyra film och mysa.



Shit asså, vilket snyggt badrum dom fixat dina föräldrar, jättesnyggt!! Ska bli kul å se hur köket blir sen, vilket kök tog dom från ikea då? Jag ska till ikea och shoppa första helgen i oktober :-)



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback