Tisdag

En riktig pluggtisdag kan man kalla det! vid 9 mötte jag upp Josefin på högskolan och vi satte igång med Enkätrapporten som ska vara inne nästa vecka. Vi började väldigt trögt men kom sedan in och hann med att göra en hel del tabeller och diagram som rapporten skall innehålla. Vi satt med rapporten till kl 16 och sedan var det dags att gå hem. Jag och Simon tog en härlig promenad med Ebba i det supersköna Septembervädret (varmt och soligt) :). När vi kom hem vid 17 började vi direkt med maten. Idag blev det min favorit Nyförälskade kräftstjärtar.

Här kommer receptet igen. P.S. Jag har ändrat grundreceptet lite grann eftersom jag älskar att ha sås och tillbehör så det räcker! 

Till 4 pers:
Skiva ca 350-400g färska champinjoner.
  

Fräs champinjonerna i smör i en stekpanna några minuter. Rör ner 4 dl creme fraishe, ca 1 msk vitvinsvinäger, en liten hackad gul lök, två pressade vitlöksklyfor, ca 1 dl persilja och 1 tsk dragon (2 tsk om man ska fälja receptet till fullo, men jag vill inte att det ska bli för mycket dragon). Koka ihop någon minut. Smaka av med salt och peppar och ev. 2 msk cognac.

(Glömde dragon på bilden nedan)



Rör ner ca 350-400g kräftstjärtar och låt allt bli varmt.


Här är resultatet :) Suuuupergott!


Servera med pasta och sallad.


Lycka till!

Ikväll blir en lugn kväll med TV. Om en halvtimma kommer "halv åtta hos mig" som man inte får missa hihi.
Fortsatt trevlig tisdag på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men mums! Den där rätten läre jag göra nån dag :-) Tack för receptet vännen. Kram.

Postat av: Ida

Jag kan tänka mig att det där en favorit, det låter verkligen hur GOTT som helst! Måste absolut prova någon gång så tack för receptet Lotta! :)

2010-09-21 @ 21:23:29
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skitkul att kolla på när du lägger upp bilder och beskriver! dock att jag inte gillar svamp eller räkor så ser det jättegott ut! :)

2010-09-21 @ 23:39:44
Postat av: Therese Gustafsson

Söt blogg, kolla gärna in min! XOXO.

2010-09-21 @ 23:59:12
URL: http://gustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback