God eftermiddag!

Hjälp vilket strålande väder det är ute! Jag och Simon kom nyss hem från en eftermiddagspromenad med Ebba och det var helt underbart ute :) Jag t.o.m. skippade vårjackan då det endast räckte med en tröja. Det känns ju bara för härligt alltså, vilken vår vi har.

I helgen var vi i Ödeborg och hade jättetrevligt. Åkte dit på fredageftermiddagen. På lördagen blev det tippen och Torp en sväng och sedan en långpromenad med hundarna. Lagade god mat och efter den goda middagen spelade vi monopol. Det klassiska, roliga spelet. På söndagen tog vi en långpromenad med hundarna igen, och det blev samma långa runda som i lördags. Mamma ville ta en annan väg men när vi var påväg dit så såg vi två älgar (mor och kalv) 200-300m bort som travade dit vi skulle. Vi vågade inte chansa så det blev exakt samma väg som i lördags. Det var så himla skönt att vara ute i helgen och hundarna älskade att vara ute och springa på grästuvorna :). Såklart glömde jag kameran, haha så typiskt. På eftermiddagen slingade jag håret på mamma och sedan lagade vi tacos till middag, mums! Klockan blev redan vid 18 och det var dags för mig, Simon och Ebba att åka till Trollhättan igen. När vi åkte hem vid sju tiden var det 14 grader ute i skuggan. Sååå skönt!

Nej nu får jag passa maten. Potatismos och fiskpinnar ikväll. gott!

Hoppas ni får en alldeles strålande måndagkväll allihop :-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan :) Ja igår var det jättefint väder och varmt, härligt! Jaa du kan läsa i mitt blogginlägg vad vi gjorde igår (måndag) :) hihi.



Men vad härligt väder ni haft då, riktigt varmt och gott. Låter som ni haft en toppenbra helg. Ska ni åka till din familj även denna helgen också?



Hur går det i skolan då? Vad läser ni för något nu?



Ha en fortsatt trevlig tisdag. Här är det grått och trist idag, tänk vad vädret kan svänga fort, men det är väl det här som kallas april väder..



Kram kram.

Postat av: Maria

Inte behöver du ursäkta dig för att du inte har tid med bloggen, klart att skolan ska gå före :) Du är så himla duktig i skolan! Kämpa på. Å du är inte tråkig, bara så du vet :)



Går bara bra för mig i skolan också. Sista kursen nu, geriatrik läran om äldre och dess sjukdomar. Intressant faktiskt. Nu gör jag ett arbete om parkinsons sjukdom och sedan ska jag skriva om vaskulär demens ( kärldemens)



Roligt att ni kommer hem i påsk, blev så glad då du sa det!!!!! Skulle kunna ropa ut av glädje men då funderar väl både Freja och grannarna vad jag gör, haha! Troligtvis blir jag hemma i påskhelgen, så då SKA vi ses!! Fika och umgås och ta en promenad??! Åh vad kul..



Ha en fortsatt trevlig kväll du med. Kram kram.

2011-04-12 @ 18:31:10
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja usch ja parkinson är en hemsk sjukdom! Har haft några st äldre där jag jobbar, som har denna sjukdom och det är inte lätt för dem. Roligt att få fördjupa sig mer i denna sjukdom känner jag, för man stöter på den så ofta, likaså stroke. Men jag fick låna en bok från skolan som bara handlar om stroke, som jag tänkte att jag skulle läsa i. Man får ett annat tänk och förståelse då man får fördjupa sig.



Jaaaaa!!! Självklart ska vi fika, jag tänkte baka en ny kaka och bjuda på :) Sen hoppas vi på finväder så vi kan ta en långpromenad med hundarna, gu så vi saknar er!! Vad kul det ska bli att ni kommer hem, äntligen hihi.



Här är det både soligt och moln idag, har alldeles nyss kommit in efter en 45 min promenad med Helene och hennes Linus. Mycket roligare att ha sällskap då man promenerar, Freja är ju liksom inte så pratsam om man säger så ;) Vad har ni för väder idag?



Kram kram.



2011-04-13 @ 11:32:33
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback