God morgon!

Vilken härlig morgon. Ska precis knäppa på kaffebryggaren för att sedan avnjuta en kopp. Har nyss ätit en god frukost och tagit en morgonpromenad med Ebba. Simon har promenerat iväg till skolan. Jag ska inte till skolan förrän vid 12.30 då vi endast har eftermiddagsföreläsning idag och jag och Sofia hann arbeta klart vår räkenskapsanalys igår.

I lördags kom som sagt min familj hit på eftermiddagen men något jag inte visste och som blev en glad överaskning var att även mormor och morbror Micke kom förbi vår lilla studentlya på fika :) I födelsedagspresent fick jag: Pengar (alltid bra då man är student), presentkort på Cervera, ett rött och ett vitt vin, två gamla vaser från mormor som hon i sin tur haft sedan tidigare generationer, duschcreme, hårspännen, trisslotter (vann på 3 av 6 hihi) och choklad. Hade en väldigt mysig och trevlig födelsedag med de bästa!

På söndagen skulle jag och Simon plugga hela dagen men det slutade med att vi pluggade lite på förmiddagen, och sedan satte vi oss, och Ebba såklart, i bilen och åkte hem till min familj istället och spenderade dagen där. Det blev långpromenad med hundarna, god mat, bakade kladdkakemuffins till efterätt, pratande, solsidan och ja en allmänt väldigt trevlig dag :) Alltid lika roligt att hälsa på.

Det blev måndag och ny vecka och för oss betyder det mycket plugg. Nu har vi båda en hel del att göra med grupparbeten, föreläsningar osv. Men det är ju så roligt! Igår, tisdag hade både jag och Simon hemmastudiedag. Han skulle läsa en bok på ca 300 sidor och jag gick till högskolan en sväng vid 15 tiden och arbetade med räkenskapsanalysen med Sofia. Redan innan Kl:17 var vi helt klara och det var väldigt skönt :) Snart börjar ju som sagt tentapluggandet och då börjar jag leva i min lilla tentabubbla i ca 2 veckor. Tänker tenta, drömmer tenta, dagdrömmer tenta, det enda man tänker och gör om dagarna, haha. Iallafall jag. Det är min taktik innan tentor och den har fungerat bra hittils.

Nej nu ska jag dricka upp kaffet och sätta mig och läsa till externredovisning. Vill önska er en alldeles bra onsdag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback