Mätt och belåten!

Puh vad jag är mätt! Vi har precis ätit mat och även diskat. Middagen bestod av kokt potatis, bruna bönor, stekt bacon och falukorv och det är ju såå gott! Lite för gott tydligen för min mage är verkligen så full den kan bli. Men gott var det.

Skönt att ha lagat mat och redan diskat undan för att resten av eftermiddagen/kvällen kunna ägna sig åt plugg eller nå annat roligt. Håller även på med några tavlor (klippa ut bokstäver och klistra), som jag tänkte försöka fortsätta med i veckan.

Efter föreläsningen vid 12 mötte jag upp Simon i biblioteket och sedan gick vi in till stan en sväng och kikade på bokrean. Letade efter Leila Lindholms A piece of cake men såg att den redan sålt slut på Åhlens i stan. Ska kika vidare. Köpte däremot underkläder och strumpor inne på lindex vilket var behövligt. Alla strumpor har verkligen gått sönder på en gång! Underligt :)

Nej nu ska jag plugga lite inför räkenskapsredovisningen på onsdag. Trevlig kväll på er alla :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi kommer ha samma lärare hela denna terminen, så det är bara att bita ihop och hoppas på att hon inte är lika i dom andra kurserna som är kvar.. Nä det ska verkligen inte få vara såhär, vi funderar på att gå å prata med rektorn å fråga om det verkligen få gå till såhär, hon verkar tro att vi har all tid i världen! Det har varit mycket uppgifter ialf i sjukvårdskursen som var med i studiehandledningen, å så får man sådär mycket utöver, man blir ju så arg å stressad!



Synd att du inte hittade Leilas bok, men har du kollat på nätet? Det är ju även bokrea på nätet. Så kolla där. Men åååh vilken god mat ni ätit :) De där måste jag ta och äta nån dag med, det var länge sedan man åt. Tack för tipset :) Själv har man ätit köttfärssås och spagetti med sallad, så magen står ut som en boll, haha!



Jag känner ju till hur hjärt och lungräddning går till sedan förr, men har inte vetat riktigt hur man gör och sjukvårds hjärt och lungräddning är ju lite annorlunda än vanlig HRL, man använder sig b.l.a av en defibrillator, en såndär som ger ström genom hjärtat. Du har säkert sett en sån på tv. Vi har ialf fått lära oss både vanlig HRL och sedan S-HRL ska vi få lära oss mer om på torsdag, plus skriftliga testet då. Har suttit å pluggat idag och det känns att man fått kläm på detta nu, så det kommer nog gå bra på torsdag, håll tummarna för mig då :)



Oj vilken lång kommentar jag skrev nu då.. haha!



Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback