helguppdatering

Sitter framför datorn med en nybryggd kopp kaffe och har en alldeles lugn och härlig förmiddag innan det är dags att sätta igång med pluggandet. Men innan jag skall sätta igång kommer jag uppdatera er om helgen i Ödeborg. Som sagt kom jag dit på fredag förmiddag och åkte till Trollhättan igen igår vid 18.30 tiden. Har haft en alldeles bra helg (som alltid) hemma hos familjen :)

På fredagen jobbade mamma kväll och pappa kom inte hem från Kungsbacka förrän vid 19 tiden. Det var alltså jag och rickard hemma och hade en lugn eftermiddag. Han hade en kompis över medan jag passade på att plugga lite. På kvällen när mina föräldrar kom hem, umgicks vi och hade en trevlig fredagkväll!

Det blev lördag och mamma jobbade 07.30-16.00. Jag och pappa började bygga ihop det nya köket (som jag nämnt tidigare köpte mina föräldrar huset i somras och nu är det fullfart på renoveringen hihi), jag fick i uppgift att bygga ihop lådorna medan pappa tog stommarna och började med överskåp. På eftermiddagen kom pappas vän Dagge på besök (en lika knäpp/skön prick som min far) och ja vad ska man säga, de förgyllde stämningen lite tillsammans :P Jag hämtade mamma från jobbet och sedan lagade vi mat - tacos. Mums! :) På kvällen hjälptes vi alla åt att bygga lite kök för att sedan ta kväll - se på tv och umgås. Stupade i säng vid 23 tiden jättetrött. En riktigt trevlig lördag!

På söndag jobbade mamma 09.18-15.00 och även denna dag höll vi på med köket. Jag och pappa började städa ur överskåp och andra skåp som han sedan tog ner. Han började även bryta upp lite kakel m.m. Hämtade mamma vid 15 tiden och passade även på att veckohandla. När vi kom hem fortsatte vi alla med köket för att vid 16 tiden ta ett avbrott och äta. Mormor stod för maten som blev bakad potatis med tre olika röror till. En med lax och pepparrot, en med kyckling, äpple och majs och den sista med bacon. mums! Pappa hade även fått med en bit vildsvin hem som mormor gjorde iordning. Gott, gott! Klockan blev snabbt 18.30 och det var dags för mig och Ebba att åka till Trollhättan igen.

Det är alltid lika konstigt hur fort tiden går när man är hemma och hälsar på! Vips så var det söndag. Men det är väl ett tecken på att man har roligt och trivs? :) Samma gäller när vi är och hälsar på Simons föräldrar och hos Maria - tiden går lika fort där!

Här kommer lite kort från helgen:

En liten uppdatering från renoveringen och hur köket ser ut just för tillfället :)
f





Ofta promenerar vi ner till en gammal tennisplan som har växt igen och släpper hundarna. Perfekt rastgård där de kan få springa fritt och leka.

Ebba och Trinny



Gucci


Lekpaus


Gucci och Trinny





Nej nu är det dags att sätta igång, jag hoppas ni får en alldeles bra måndag! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ni haft en riktigt mysig och trevlig helg! Vad roligt med nytt kök, du får gärna visa kort här på bloggen då de är klart, nyfiken :-)



Haha, härliga kort på vovvarna, dom ser ut att trivas sååå bra! Freja skulle nog trivas lika bra där hon också :-)



Våran helg har varit bra, ska ta och skriva blogg nu :-)



Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback