Helgen

Helgen har varit riktigt bra! :) I fredags skrev vi som jag nämnt tidigare tenta, och i och med det har jag till och med varit helledig i helgen. Det finns verkligen ingenting jag kan läsa just nu, vilket har varit jätteskönt i helgen att inte ha.

I lördags tog vi tag i städning och tvätt som halkat åt sidan under tentapluggandet. Nu doftar lägenheten gott och tvättkorgen är tom :). På kvällen mötte vi upp Sofia och promenerade in till stan där Schangri La (asiatisk restaurang) låg. Maten var jättegod och kunde inte ha suttit bättre denna lördag! Efter en god middag gick vi hem till oss och öppnade en flaska rött och Sofia hade redan tidigare kommit på den brilianta idén om att göra chokladfondant. Till fondanten hade vi vanlijglass och hallon. Fyyyyy vad gott det var. Jag har blivit kär, igen! Vi spelade yatzy och hade en trevlig kväll :).

Idag är det söndag och det är en sådan där alldeles härlig, lugn söndag. Jag och Ebba drog oss extra länge imorse och har tagit det lugnt sedan dess. Cyklade iväg och handlade lite men glömde grejer till frostingen haha, så jag tror bakningen får vänta till imorgon.
Maria hade lagt upp ett recept som lät sådär jättegott. Pepparkaksmuffins!

Nu ska jag och Simon dricka en smoothie och fortsätta njuta av denna söndag. Dock är han så duktig idag och pluggar förfullt med att skriva på sin hemtenta som skall in imorgon, medan jag är den som njuter av ledigheten.

Jag hoppas ni har haft en jättebra allahelgon helg och får en fortsatt trevlig söndag!

                           En smoothie på hallon, banan, naturell yoghurt och mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback