Julte

Hej och godkväll på er! Helgen har varit superbra. I fredags fick vi skjuts hem till Dalsland av pappa, och vi åkte raka vägen upp till Högsäter för att hämta vår älskade bil som äntligen blivit klar på verkstaden. 6 hela veckor har vi varit utan den så det var ett kärt möte uppe vid verkstaden kan jag tala om :) Nu ska vi bara försöka få tillbaka pengar från mekonomen som totalt har missat felet och bytt en hel del andra saker som det inte varit fel på. Jag hoppas det går vägen!

Vi var iallafall i Dalsland till igår och hade jättetrevligt! Idag tog jag och Simon äntligen en tur ut till Överby. Simon fick köpt en jättefin vinterjacka och jag köpte lite jag med hihi. Bl.a. ett julte på himla fint.

Nu ska vi slappa i soffan med varsin kopp te innan läggdags. Simon kör på ett kalssiskt earl grey medan jag provar det nyinköpta julteet :) Imorgon står en ny och full vecka framför oss.
Fortsatt trevlig söndag på er!


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad gott med julte, jag har också ett paket julte hemma :-)



Här får du receptet på bacon och ostgratinerad kycklingfile.



Kycklingfileer (ta så många man vill ha)

120 gram tärnad bacon

4 dl creme fraiche med smaken scharlottenlök, senap och vitt vin

2-3 dl grädde

Körsbärstomater

2 dl riven västerbottenost



Gör såhär:

Skär kycklingen i bitar och stek gyllen bruna. Stek sedan baconet. Häll över kycklingen och bacon i en smord ugnsform. Blanda creme fraiche med grädden, jag hade även i vitlök. Häll detta över kycklingen och bacon. Strö över osten. Grädda på 225 grader ca 25 min. Ät med ris, potatis eller färsk pasta.



Kram.

Postat av: Maria

Man kan bara ta 2 dl creme fraiche också om man vill. Det gjorde jag :-)

2011-11-14 @ 11:55:52
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback