Stickning

Efter en hel del raggsocksstickande så har jag nu påbörjat ett nytt projekt. Jag älskar att pyssla och stickning är något jag verkligen har fastnat för. Tror det är goda gener från mormor!? ;). I måndags var jag och köpte ett mönster och det nya projektet är att göra ett kuddfodral. Just nu är jag på andra nystanet av tio hihi. Har länge velat lära mig sticka fläta och på nätet finns jättebra guider att titta på.

Nu ska jag fortsätta sticka en stund innan vi beger oss till Friskis&Svettis för ett steppass kl 17.30. Härlig onsdag!
Glömde tala om att jag även blev sprudlande glad när vi fick besked om hur det gick på tentan som vi skrev i beskattning av näringsverksamhet, och jag lyckades skriva till mig ett VG. Att ett tentaresultat kan göra en så positiv :).

Mitt nya stickningsprojekt - Ett kuddfodral med tre flätor och mosstickning på sidorna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men åh vilket fint kuddfodral, vad duktig du är! Önskar jag var lika duktig som du och sticka. Är sugen på och sticka igen :-)



Stort grattis till tentan :-) Härligt att ni får flytta snart, roligt och få inreda och pyssla i ett nytt hem. Måste komma och hälsa på er då ni kommit iordning.



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback