Jobbsökardag

Vaknade även idag lite senare. Klev upp vid 10.15 och gick ut med småvalparna samtidigt som mamma gick och mötte upp Hampus mamma med hundarna Bamse och Baltasar (bröder). Efter en liten promenad med de små käkade jag frukost och drack en kopp kaffe och gjorde mig ordning lite för dagen. Surfade lite och ringde till Simon en snabbis. Klockan 12 gick jag och hämtade lillebror Rickard från skolan och mötte upp mamma och Camilla med hundarna för mamma skulle nämligen ha utvecklingssamtal på skolan så jag hämtade upp Bamse och gick hem med honom och Rickard. På eftermiddagen kom mormor över en sväng och vi fikade och vid 14.20 tiden åkte jag ner till stan där det var jobbmässa på gamla högskolan i Uddevalla. Efter lite kikande där (inget speciellt, men hittade högskoan väst där bl.a.) så mötte jag upp Hampus på Agneberg som kopierade upp massa CV och sedan började vår jobbsökning. Idag sökte vi en del på torp men nästa vecka skall vi ner igen och söka lite varstans. Allt för ett jobb :) Efter massa jobbsökande lite här och där i diverse butiker gick vi till mcdonalds och käkade innan vi åkte hem och när jag ändå skulle tanka passade Hampus på att söka två jobb till! :) Vi kom hem vid 19.20 och dagen kändes riktigt bra och nyttig. Dock måste jag sätta fart med pluggandet mer nu.

Ikväll blir en lugn kväll, skall lägga mig ganska i tid för vid 9.40 skall jag skjutsa in mormor till frisören och också skriva ut mer CV. Skall även till granngården en sväng och köpa hundmat. Och vet ni, mormor hade massa rabatter där hihi? Hur perfekt som helst!

Ne nu skall jag umgås lite med familjen och sedan prata med Simon om han har tid och ork ikväll. Skall också tjata på honom att åka till Uppsala med sina kompisar :) Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback