Lista

Hittade en lista i Marias fina blogg som jag förövrigt tycker ni skall besöka då hon lägger upp massa fina bilder och hela bloggen är sådär supermysig!

Här kommer listan: (gör den ni med vettja)!
Höger- eller vänsterhänt: Vänster
Humör just nu: Glad och pigg men har lite motivationen till pluggandet då jag gärna gör annat, lite ångest för det haha!
Favoritgodis: Marabou lakrits, kan leva på det!  
Är det nåt du absolut inte äter: Måste tänka. Är allätare men sniglar, musslor har jag svårt att testa och smaka på. Men vem vet, jag kanske älskar det! Kommer inte på något på rak arm.
Kläder just nu: tränings/mysbyxor från adidas och en peaktröja. Skönt att strosa i hemma en lördag då man inte har något speciellt planerat mer än att umgås med familjen och mysa hemma :).
Musik just nu: Ingen alls. Ljud jag hör är från Rickards rum då han spelar dataspel, låter som ett bilspel.
Vad sa du senast: Hejdå, vi hörs Simon! (jag var akut toanödig haha).
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? 80-talet, absolut. Är lite avis på mina föräldrar som växte upp då och de lyser verkligen upp när de berättar om den tiden :) Och vilken skön klädstil!
Sommarplaner: Jobba, umgås med familj och vänner och förhoppningsvis plugga börja plugga i slutet av augusti. Sedan göra det som faller en in, sola bada m.m. Finns massor att göra på sommaren! Äta mycket glass skall jag också.
Fisk eller badkruka: Oj, jag tycker om att bada men inte för länge, och så tycker jag inte om kallt vatten! Gärna sådär minst 23 grader helst.
Saft eller alkohol: Både och, men är varken saftdrickare eller alkoholkonsument i större mängder. Alkohol kanske en gång i månaden, saft ännu mer sällan. Mjölk, vatten, kaffe och te skall det vara :).
Hur många kuddar sover du med: 2 stycken, och de skall vara ganska tunna. Får nackspärr av för många.
Favoritväder: Solsken, ca 30 grader i solen och lätt blåst :) Åhhhh längtar!

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Dagboken, en hammare med spik till och Simon.
Spelar du nåt instrument: Nej, är inte musikalisk för fem öre. Sedan hade jag och Jessica en liten keyboard när vi var små som vi älskade att spela lite på.
Morgon- eller nattmänniska: Mer morgon än en nattmänniska, men jag skulle vilja säga att jag är en kvällsmänniska. Älskar tidiga mornar men kroppen tycker hellre om att sova då fram till förmiddagen..
Sparare eller slösare: Oj, jag har ett sparkonto men det blir mindre på det nu när jag är student. Är både och och tror det är bra. Jag vill ha en buffert i sparandekontot och ändå kunna handla och göra saker för pengarna. Mitt syfte med sparandet är att kunna köpa hus/bil om det händer något m.m. Sådana viktiga saker. Annars handlar jag gärna eller ger mig ut på en resa. Någon måtta får det vara!
Bästa film: The notebook, håller med dig där Maria :). Superduperbra film! skall se den igen snart.
Tror du på liv på andra planeter: Tje vem vet. Jag har delade meningar, men varför inte? Man skall aldrig säga aldrig, alltid eller alla.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja men visst, det är han jag är tillsammans med nu!
Älskar du honom fortfarande: Ouja att jag gör. Alldeles sådär jättemycket.
Har du några homosexuella vänner: Inga nära vänner men visst har jag pratat och umgåts lite med homosexuella. Men vilken fråga, skulle det spela någon roll?
Tror du på mirakel: Ja det gör jag faktiskt :).
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, det finns alla typer av människor. vissa kan andra inte.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej absolut inte. Kärlek måste finnas. Tänk vilka känslor som den innebär. Glädje, sorg och mycket mer.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Haha när jag blir stor lät bra!. Jag tycker det är lagom med två men när man väl är där kan det ju ändras. Men två tycker jag verkar perfekt och lagomt.
Bio eller promenad: Promenad hellre faktiskt, men bio är inte fel det heller :). Regnar det ute skulle jag föredra bio.
Är du kittlig: njae, på vissa punkter :P
Snarkar du? haha, Simon har sagt att jag snarkat lite grann i början när vi somnat men slutar efter bara ett litet tag. Tydligen är det inte varje natt heller. Men är en riktigt grym pratare i sömnen har jag hört!
Stjärntecken? Vattuman
Rädd för insekter? Njae, men de inte är så mysiga iallafall.
Äckligaste insekten: Spindlar självklart, jouuu! Mygg och knott är andra irriterande insekter. Och såklart fästingar också! Bläää.
Största svaghet: Jag har lätt för att ta saker personligt haha! Men det är något jag tränar på. Är också rätt mesig och tar gärna inte plats, men det har blivit bättre med åren. Är heller inte så stresstålig som jag vill vara ibland, men tror även det har blivit bättre med åren.
Det här är jag bra på: Att plugga och kämpa för mina mål. År inte en person som ger sig i första taget och ser hela livet som en utmaning, en rolig utmaning! Hm ja det var lite, resten kan man läsa på mitt cv :P.
Bästa bok? Verklighetsbaserade. Nu har jag köpt två nya böcker som jag vill börja läsa så snart som möjligt :).
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att jag hade hur mycket energi som helst och kunde vara uppe 24 timmar om dygnet och att kunna tillverka en lott som jag vann massa pengar på haha!
Vad vill du jobba som? Svårt, men jag vill nog arbeta inom ekonomisektorn. skall söka ekonomprogrammet.
Chips, morötter eller godis? Alla tre! Älskar mat :)
Pizza eller hamburgare? Pizza. Var sugen på pizza igår men det blev inte så. En kebabpizza är inte helt fel, nam nam.
Skriver du dagbok? Ja det gör jag och har gjort sedan början av gymnasiet, alltså snart 5 år. Dock har jag varit dålig på att skriva under hemvisiten. Annars varje dag! 
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej. Räcker med två hål i öronen.
Stökigt eller välstädat? Välstädat!!! Men sedan kan det väl bli lite stökigt innan man städar.
Gungar du på stolen? Nej.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nemen nej. Alldeles för feg och höjdrädd för det. Men en kul utmaning ioförsig.
Vilken hand håller du gaffeln i ? Vänster.
Är du rädd för blod? nja, lite blod gör inget men ser jag mycket rycker det i kroppen på mig. Stackars mina barn senare som kommer få en sådan mamma om de råkar slå upp ett knä! haha, nej inte riktigt så fjompig men nej blod är inte mysigt. Skippar det helst.
Saltar du på maten? Oj det är mycket sällan. Jättedålig på det.
Gillar du att sjunga? Ja jodå ibland :) Speciellt när man kör bil :)
Anser du att du är stark? Lagom, men var starkare förr. Fick höra att jag var stark för att vara tjej, nu vet jag inte längre. Men jättesvag är jag allt inte.
Brukar du sola? Ja på sommaren, jättehärligt att få lite brunfärg på kroppen :) Solade mycket solarium under ca två år men slutade p.g.a. riskerna man hört. Brun utan sol använder jag på vintern ibland och det fungerar jättebra.
Vad gör du om du får hicka? Håller andan och tittar ner mot bröstet.
Röker du? Nej och har aldrig provat. Stolt!
Snusar du? Nej, provat en gång och fyyyy! provade mest för att smaka hur äckligt det faktiskt såg ut att vara. Det var även för att Simon ville se hur min snusläpp skulle se ut haha.. Vilka idéer.
Använder du knark? Nej men fy! Aldrig, är starkt emot alla typer av droger, ibland mot alkohol också i större mängder..
Kaffe, te eller inget? Kaffe är skitgott, minst en kopp om dagen. Te är jättegott på kvällarna, dricker det kanske någon gång i veckan. Mums!
Har du en besatthet? Nej.


Kommentarer
Postat av: Mia

Roligt at läsa och vilka fina svar du kommit med =) Ha en bra kväll ni med!



Jag har nyss ätit lasange, är proppmätt. Men blir daimpaj senare till melodifestivalen =)



Kram från oss.

Postat av: Mia

Och tusen tack för den fina motivering du skrivit i detta inlägget om min blogg, tack vad gullig du är =)

2009-03-07 @ 19:20:07
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback