NTF

Idag är det onsdag och idag blev det inga lektioner, härligt :) Detta var p.g.a. att jag och 4 andra klasskompisar först hängde med på NTF och på eftermiddagen fick klassen gå till östraboskolan och se på en muikal om Ted Gärdestad, väldigt bra musikal :)
Men endå roligast på dagen var NTF. Det är ett trafikförbund i Sverige som erbjöd oss att få testa på att köra och göra övningar. Vi samlades utanför skolan 8.30 och blev hämtade av dem. Sedan åkte vi 5 + en hotell och retaruang elev till utkanten av Uddevalla. Vi fick börja med att lyssna på en äldre herre som berättade om olyckor och dödsstatistik. Kan tala om att man blev väldigt rörd och vill vara extra försiktig ute i trafiken. Fy vad mycket hemskt det händer!! Läskigt..

Efter den "lektionen" blev det dags att köra. Vi var 6 personer och delades ut i två bilar. Jag var med Anders och Meng. Vi körde ut till övningsstället där vi tre fick börja med en bromsövning med hinder på torrt väglag. 45, 55 och 65 km/h. Vilken jävla skillnad det är mellan hastigheterna! och fy vad roligt det var :) Att riktigt stå på bromsen och tvärnita. Då körde vi en opel, pytte ytte liten :P När båda grupperna var klara med sina övningar skiftade vi bil och övning. Denna gången satt vi i en hur skön saab som helst. En saab 9.3. Måste säga att det är absolut utan tvekan den skönaste och snyggaste bil samtidigt man suttit i :) Denna övningen gick ut på att tvärnita på en raksträcka mellan koner och se hur låbng bromssträckan blev och vilken skillnad det blir om man ökar hastigheten lite, lite grann.
här var det hastigheterna 50, 35 och 70 (Anders 70km/h, Meng fick köra 75, och jag 80km/h mohahaha!)

Det var så himla roligt måste jag säga! haha galet kul. Vi blev tillbakakörda runt 11 tiden och då var det sedan dags för lunch. Spagetti och köttfärssås, MUMS!
12.40 gick vi i samlad trupp till Östrabo och efter det slutade vi. Kunde även ta en tidigare buss hem.
Av tre dagar i skolan så har bussen varit så full hem att vi fått stå två dagar av dem.. att de inte tar in en extrabuss. jag blir irriterad! Då kommer det på en äldre dam när det inte finns några platser kvar. Tur att det finns snälla människor på bussen iaf som erbjuder sin plats. Vafan det är olagligt att stå och åka! men men inget att irritera sig på nu längre :)

Idag har det blivit damsugning av huset och matlagning, och tiden bara flyger förbi! 
Hehe snart kommer TopModel också, det får man inte missa hihi ;) måste också plugga. Har inte hunnit med det än och jag har en jävla bit kvar av hemtentan. jaja får skriva så pennan ryker ikväll och imorgon. Vill nämligen hinna klart det innan Simon kommer ( kommer imorgon kväll hihi) så att man slipper att sitta med skolarbete när han är på snabbvisit från Edsbyn. Men det är mitt val så jag får skylla mig själv att jag inte hunnit klart det än :P
Ne nu börjar snart TopModel, Ha en bra långhelg! :)
/ Lotta 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback