Flyttdag

Ganska nyss hemkommen då vi har flyttat för morbror min. Jag, mor, far, lillbror och mormor tog en tripp till Göteborg idag och hade en ren flyttdag. Dagen började först med en svängom på tippen då soffa och lite smått och gott åkte bort och sedan fortsatte vi vidare på E6:an ner till Göteborg och hisingen som nu min morbror bor på. Från Sägengatan till Lundy förflyttades alla möbler idag. Jag stod i köket med mormor och packade upp i den nya lägenheten så att han åtminstone kunde sätta sig och äta om han ville utan att tallrikar och dylikt fortfarande låg nerpackat. De andra var de som bar alla möbler. Hehe tunga möbler! För att inte tala om tvn.. tvbänk.. ja man hade det lyxigt att packa upp fint porslin och beundra det :P Fick en lergryta som inte användes och som t.o.m. hade lapparna kvar. Snällt och glatt såklart tog man ju emot den :) klockan 21 var vi klara med flyttningen och tog en svängom mcdonalds och sedan rakt hem.
Nu är man lite lagom trött och kommer slockna som ett lamm inatt.

Igår som sagt var vi på Ullared och jag köpte bara lite "bra och ha" grejer. En julduk och lite rengöringsgrejer bl.a. typ. Det var däremot mamma och syrran och hennes pojkvän som shoppade loss :)
Nu ska jag strax hoppa i sängen.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för all hjälp med flytten du är underbar !!

2008-10-29 @ 20:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback