Bollnästripp

Nu sitter jag och Simon med varsin kopp kaffe och surfar en stund innan vi skall kila ut till bilen för att sedan ta oss med den till Bollnäs. Simons far var så snäll igår och kom hit med en batteriladdare då bilbatteriet i volvon är kasst tror vi, eller så är det jag som missbrukar körningen med massa kallstarter och små körsträckor. Iallafall så står det i lägenheten nu fulladdat och inomhustemperatur :)

Igår var jag och händlade och som jag långt tidigare i ett inlägg skrivit så tittar jag ofta efter ekologiska grejer. Maria som jag umgås med gör också detta och vi har liksom smittat av varandra jättemycket och "redovisar" för varandra då vi varit extra duktiga och valt just en ekologisk produkt :) Igår köte jag ekologisk tacokrydda, trodde inte det fanns men tydligen! visserligen stank den gubbsvett (tyckte både jag och Simon) i början av stekningen men sedan så försvann den fräna doften. Tur var det för jag ville inte att vår lägenhet skulle stinka gubbsvett!

Men det här med ekologiskt? Hur mycket kan man lita på att det är ett bättre val? Vi konsumeneter kan ju egentligen bara hoppas på att det är sant, eller så kan vi också undersöka saken. Jag hoppas att livsmedelsaffärerna har koll på detta.

Nu skall vi dricka upp kaffet, och så nu kom svärfar förbi också :) Bollnäs strax!

Kommentarer
Postat av: Mia

hahahah gubbsvett? hahhahaha, fy fasiken vad äckligt. hoppas ni får en rolig tripp i bollnäs och så skickar jag och freja en stor kram till er på alla hjärtans dag!

Postat av: Melinda

Tihi, vi ska oxå till bollnäs idag...Ni får ha en jättetrevlig alla hjärtans dag!

2009-02-14 @ 14:34:17
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: Mia

Japp en mysig dag idag =) Ha de så bra ni med. Hihi japp snart sitter vi bänkade framför tv:n med ett glas rött, digestive olive och brieost =)

2009-02-14 @ 19:07:37
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback