17 mars

Nu är jag nyäten och har även druckit en kopp kaffe. Trodde det räckte med den kopp kaffe jag fick hemma hos Maria nu förut på eftermiddagen men icke sa mitt huvud. När jag kom hem vid 17.30 började det dunka mer och mer. Jag har aldrig annars huvudverk, typ som alla andra kan få, bara huvudverk om jag slarvat med kaffet vilket låter lite sådär haha! Jag tycker verkligen synd om de som har huvudverk och framför allt de som har migrän! Hur står de ut? Jag blir galen för lite dunkande, men hur galen skulle jag då inte vara om jag skulle få migrän? Vill inte veta. Usch!

Hade jättetrevligt hos Maria och Freja förut och mycket att prata om hade vi också. Nu har hon sökt in till högskola via studera.nu, läre också göra det nu i dagarna. Fy vad roligt! :) Det börjar verkligen närma sig vår och sommar och snart kommer antagningsbeskeden som är så himla nervöst med samtidigt så nyfiket att titta in när det väl kommer i mitten av juli. hihi.

Jo saken jag skulle breätta förut var att jag fick ett samtal igår av mammas chef Carina igår från konsum Färgelanda. Hon undrade om jag ville jobba där i sommar, och självklart vill jag de! Jag hade ju inte hoppats på bättre! Nära till jobbet, roligt jobb, jobba med mor och alla trevliga damer som jobbar där :) Ja, jag blev så glad att jag ler typ jämt! Se om jag får något annat svar från något mer ställe, kan hända att man tar ett till, beror på hur mycket tider jag får på konsum som jag prioriterar först av alla!

Sedan är det också bandyfinal i helgen och ja sjätte gången gillt säger jag. Äntligen skall jag hänga med på bandyfinalen på studenternas i Uppsala :) Varje år som man tittat på TV de senaste fem åren som Edsbyn spelat och vunnit SM-guld. Ja nu äntligen får man stå där och vara med i stämningen :) Jag verkligen toklängtar! Simon har fixat biljetter och buss. Vi åker en buss som de på hans jobb anordnat och som åker tidigare. 08.30 går bussen och matchen börjat inte förrän 15.45, hihi. Kul kul kul skall det bli! Simons föräldrar är hundvakt till söndagen, snälla de är, och hon som verkligen tycker om dem :)

Ikväll blir en pluggar/tv-kväll, en riktigt mysig kväll med andra ord. Ebba stensover sedan massa lek och ståhej med Freja :) Nu blir det lite tv sedan plugg så fort huvudverken lagt sig lite grann.


kortet är taget hemma i Ödeborg förra veckan. Då det precis hade snöat :)

Kommentarer
Postat av: mia

Tack för titten, det var jättekul att träffa er igen =) Vi har saknat er! Å de är ju så kul att dom leker så bra tillsammans vovvarna!



Superkul med bandyfinal, jag lovar de är en upplevelse, skitkul. 2 ggr har jag varit iväg å de får räcka för mig, sitter hemma i soffan nu istl å ser matchen med en kopp kaffe å lite fika om man nu kan fika nå, man kommer väl stutsa upp å ner som en skållad råtta i soffan hahah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback