Skoldag

Nu är vi i Trollhättan igen. Helgen bestod för min del mestadels av jobb men hann även umgås en hel del med familjen. Jättehärligt att vara hemma och man blir så lugn :) Haha och vår familj är inte riktigt som alla andra. Vi hade iallafall roligt! Bl.a. höll pappa på att skrämma ihjäl både mig och mamma när vi kom hem efter jobbet på lördagkvällen. Mörkt. Vi stod och pratade en stund innan vi gick på gången mot ytterdörren. Då kommer pappa flygande ut ur enen och trampar på min fot! Jag skrek, pappa fick potatis på sig av mamma och ja påsen gick isönder.  Vi plockade upp och pappa vek sig av skratt!

Idag är det föreläsning på skolan. Två stycken. 09.15-12.00 och 13.15-16.00 så det är en lång dag i skolan. Sedan skall jag och Sofia ut på stan och fråga trevliga människor. Vi håller nämligen på med ett grupparbete och vår fråga är nu: Vad innebär etik och moral i samhället idag? Och man kan ju inte få bättre svar än att fråga olika människor på stan vad de tycker, sedan sammanställa detta, titta på olika betydelser och få ihop en stämmande bild. Svår fråga tycker jag. Men nu skall vi undersöka som dektetiver. Haha!

Nej nu är det dags att fixa det sista här och sedan bege sig till skolan. Ha en trevlig måndag! Det är sol utanför här nu, wiiiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback