Städdag!

Idag har vi städat. Storstädat! Otroligt skönt var det att få damma av, damsuga och skura toalett, golv m.m. Nu luktar det fräscht i lägenheten. Ahh så härligt. Efter det tog jag en dusch och nu sitter jag här. I eftermiddag har vi bokat tvättstugan. En hel del denna gången. Det är faktiskt roligt att städa, speciellt efteråt när det blir så rent och fräscht. Damm bort, fläckar bort, fräsch doft in och ja.. Det finns inget negativt med att städa, eller?

Idag är det även pluggdag. Heltid innefattar ju 8 timmar om dagen. Men jag har knappt pluggat 8 timmar en dag. Blir runt 4-5 timmar men å andra sidan reflekterar man ju när man exempelvis sitter och tittar på tv, smälter det man har läst och funderar på hur man skall lägga upp, skriva om saker osv. Sitter nu och sammanfattar kapitel efter kapitel i boken "hur moderna organisationer fungerar". Eftersom tentan tydligen, eller som jag förstått det innefattar helheten av kapitlen sitter jag nu ner och sammanfattar en egen helhet med reflektioner. Jag hoppas det blir bra! Mycket att läsa men intressant det är det verkligen.

Och vi får inte glömma att det är fredag idag! Ikväll blir en umgåskväll. En sådan där lugn härlig fredagkväll med tv och god mat (godis haha). Och imorgon åker jag och Simon hem till min familj och hälsar på. Har hört rykten om att morbror Micke kanske kommer upp och hälsar på, kan det stämma? Hoppas det :) Han är iallafall den bästa morbror man kan ha!

Simon undrar om vi inte skall ut och cykla, blir nog så om en liten stund. Nu åter till pluggandet! Ha en trevlig fredag ni där ute! :)

Från New york April 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback