Måndag 8 november

Sådär, då var det måndag igen och helgen spenderade vi som sagt i Ödeborg hos min familj :). På fredagen blev det en umgåskväll. Pappa och Rickard kom hem från Kungsbacka vid 18 tiden och mamma jobbade kvällspass på Konsum och kom hem 21.30. På lördagen däremot började dagen med att jag och mamma tog en 1,4 timmars promenad med hundarna. Det var strålande solsken och man såg hur hundarna njöt av att få vara ute :) På lördageftermiddagen åkte mor, far och Simon till Torp (Uddevallas köpcentrum) och de köpte bl.a. nya bänkskivor till köket och Simon hängde med ner för att strosa i affärer. Som jag nämnt lite tidigare är renoveringen av huset i full gång och nu är det kökets tur att få göras om. Kommer ta bilder när det hela har dragit igång men först väntar de på ett nytt fönster! Iallafall, medan de var på Torp åkte jag med Rickard och såg en film på bio. Han har nämligen aldrig sett en film på bio och ville hemskt gärna, så jag och Rickard tog och såg Sammys äventyr på 3D (handlade om en liten sköldpadda som letade efter sin stora kärlek. Mysig film och desto roligare att se den på 3D :) På kvällen lagade vi god mat och umgicks allihop. Jättemysig lördag! På söndagen började jag och mamma också dagen med en 2,5 timmars promenad med hundarna och nu hängde dessutom Simon på. Solen sken och det kunde inte vara ett bättre höstväder. När vi kom hem började vi med maten - bakad potatis med oxytterfilé och vitlökssmör. Såååååå gott! Vips så blev klockan dags för mig och Simon att åka tillbaka till Trollhättan igen och vi kom hem vid 21.10 igår kväll.

Idag börjar våra nya kurser. Jag har redan varit iväg på föreläsning mellan 9.15-12 och Simon har en nu 13.15-16. Efter Föreläsningen åkte jag till Däckverkstaden där de bytte till två nya bakdäck. Två par Nokian Hakkapeliitta blev det så nu ska det väl allt hålla några år till. När Simon har slutat ska vi gå och lämna in min mobil för lagning (redan strul med den) och efter det promenera till Lundqvists byggförvaltning. Nu bor vi i en studentlägenhet och här får vi inte bo längre när vi har studerat klart. Eftersom vi kanske har studerat klart om 1 ½ år känns det lika bra att leta en "vanlig" hyresrätt att flytta till där vi får bo hur länge vi vill. Tydligen har också Eidar Bostads AB en bostadskö på ca 1 år i stan. Ännu ett skäl till att ställa upp oss i kö redan nu. Sedan vill jag bo nära stan och centralstationen om det kommer bli så att vi behöver pendla framöver. Inte konstigt att vi isf behöver ställa upp oss i kö redan nu haha :P har jag för höga krav eller är det bra att planera tidigt och få flytta till en lägenhet som ligger bra belägen? 

Nu ringde Simon, de var klara och nu ska vi iväg till stan och fixa några ärenden! Trevlig måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ni haft en toppenbra helg! Ska bli roligt att se hur köket blir sen, spännande :-)



Åhhh vad jag längtar tills ni kommer upp ihelgen, ska bli så kul!!



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback