Helgen

Ja då var det redan söndag och vår söndag har varit en väldigt lugn sådan. Sov till 9 men drog mig till 11. Tog en liten morgonpromenad med Ebba men vi tyckte lika illa om vädret så vi ville bara in igen. Mysigt att vara inne när det är så blött, slaskigt och halt ute! Nyss tog jag och Simon en promenad till stan med Ebba och det var lika härligt att komma in efter den promenaden :) Haha. Ikväll blir det ett step 75 min pass på friskis och svettis med Sofia och det ska bli väldigt skönt. Hela min kropp går på sparlåga, så lite flås och svett gör nog gott för kroppen idag :)

Igår var det som jag nämnde tidigare dags för att skriva tenta i juridisk översiktskurs och ja det gick ganska okej! Ska bli spännande att se när vi får tillbaka den i början av februari. Efter tentan blev det städning här i lägenheten, och min kära sambo hade redan dammat, dammsugit, torkat golven och skurat rent mikron när jag kom hem! Vid 16 åkte jag och hämtade upp Sofia på Hjortmossen och åkte sedan vidare till Överby för att bl.a. veckohandla. När vi slutligen var inne på Coop och handlade kom (utan att jag visste det) mamma, pappa och Rickard också till Överby och eftersom min pappa är den som tar alla tillfällen i akt att busa lite så skrämde han vettet ur både mig och Sofia när vi gick och handlade! Det är pappa det ;) Gjorde ett riktigt gott intryck på Sofia hihi. Efter handlingen åkte vi till vår lägenhet där mamma, pappa och Rickard också kom en snabbis och sa hej. När min underbara familj hade åkt började vi andra (jag, Sofia och Simon) att laga mat - kroketter, fläskfilé med balsamvinägersås (recept från Sofia) och sallad till det. jättegott. Såklart blev det några glas vin till. vid 22 kom även min syster Jessica och hennes pojkvän Simon förbi och vi alla hade en jättetrevlig kväll!. Tack alla för en jättrevlig lördag :)

Nu blir det ännu lite slöande innan det är dags för att bege sig till F&S med Sofia.
Fortsatt trevlig söndag på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ni haft en riktigt mysig och trevlig helg! Och du ska se att det gick jättebra på tentan. När får ni reda på hur det gått?



Vad har ni för väder idag då? Här är det plusgrader, 3,8 och ishalka ute, var nära att man druttade på rumpan flera ggr imorse då man var ut med Frejafis, haha. Men nu snart ska vi ut på en längre promenad, vi får helt enkelt gå försiktigt. Härligt med plusgrader, man börjar längta till våren nu, men man vet ju att det kommer bli bakslag i vädret igen, det är ju bara januari än.. suck.. lååååång vinter i år!



Ha en bra vecka. Kram.

Postat av: Maria

Svar: det går jättebra med sjukvårdskursen, vi har ju bara hunnit haft två lektioner i den, eftersom vi började skolan förra veckan efter jullovet. Men den verkar väldigt intressant, man får lära sig väldigt mycket :-)



Tack, ja men det känns så bra att bli klar med arbeten i tid, och detta arbete om hjärtinfarkt och kärlkramp skulle vara inlämnat denna vecka. Och så ska vi läsa på om njurarnas anatomi och fysiologi tills på torsdag, så det finns och göra :-) Men det är sååå intressant. Exakt mitt område :-)



Jaa men du, det där lät väldigt bra att dom spekulerar att våren kommer tidigt i år, det har jag inget emot :-) När tänker ni komma upp till byn igen? Saknar er ju! Hihi.



Okej, vad har du köpt för kurs böcker nu då? Jag skickade också efter kursböcker idag :-)



Kram kram.

2011-01-17 @ 18:45:09
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback