Vilken morgon.

Vilken morgon. Men jag tror att det måste hända lite sådant här för att man skall uppskatta allt bättre. Att bara ha en lugn morgon i lägenheten är att uppskatta. Ta det lugnt, och vara glad för att det faktiskt inte händer något knäppt.

Imorse hände det mig något. Det var inte så farligt men vad trött man blir när något sådant här inträffar.. Verkligen onödigt haha!

Det började helt vanligt med att jag tog på mig hösjackan idag (hade vinterjackan igår) och tog som vanligt en morgonpromenad med Ebba. Eftersom hon löper vill jag inte att hon hälsar på andra hanhundar under den här tiden och såklart mötte jag flera stycken och fick stanna så att de fick gå före. Promenaden tog alltså lite längre tid än vad den brukar. Iallafall, när vi väl skulle in genom huvuddörren där ner inser jag att jag har glömt mina nycklar inne i lägenheten i min andra vinterjacka, men bara jag kom in genom huvuddörren skulle det ju inte vara några problem eftersom Simon är kvar i lägenheten där uppe. Jag frågade en vänlig tjej som promenerade förbi om hon hade nyckel och det hade hon (våra tre studentbyggnader har en tagg som fungerar till alla tre byggnader) och jag kom in genom huvuddörren. Puh tänkte jag och skulle aldrig mer glömma nyckeln. När jag kom upp till vår lägenhet ser jag att det är låst, och knackar för att se om Simon fortfarande är hemma. Neeeej, han hade redan promenerat till skolan. Fasen, jag och letade efter min mobil som jag sedan snabbt inser också finns inne i lägenheten. Åh det blev bara värre. Utanför lägenheten som ett frågetecken stod jag och Ebba måste ha undrat vad jag höll på med. Klockan var runt 09 och jag chansade att knacka på vår grannes (Daniel - som idag dessutom är värd dagens ros!) dörr och han öppnade. Stackarn hade precis klivit upp och så kommer jag och stör.. Frågade om jag fick låna hans mobil och ringde snabbt Simon som infann sig på skolan. Jag hade jäkligt tur att han svarade (svarar ju inte under föreläsning) då de ännu inte hade hunnit börja. Jag och Ebba sprang (och då menade jag verkligen sprang) till skolan och hämtade nycklarna där jag sa att Simon skulle lämna dom utanför. Kunde ju dessutom inte gå in i någon byggnad eftersom jag hade Ebba med mig. Jag har aldrig varit så glad av att få ett par nycklar och sedan komma in till lägenheten igen. Svettig. Sitter just nu här nyduschad med en kopp kaffe och njuter av att det är lungt! :)

Jag vill verkligen tacka vår granne Daniel som var så snäll. Utan honom hade jag fortfarande varit utelåst.. Så jag har lärt mig en läxa. Att ALLTID ha med mobil och nycklar. Tror jag var lite väl tankspridd imorse då vi har tenta imorgon. Jag t.o.m. drömde om juridiken inatt! Ska bli skönt att imorgon äntligen få tenta av kursen, men innan dess blir det en fredag i skolan med Sofia :)

Jag hoppas att ni har en alldeles bra fredag!

En något mer tankspridd och virrig Lotta än vanligt så jag hoppas ni har överseende för detta i detta inlägg haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback