Härlig helg

Goddag på er!
Sent igårkväll kom vi tillbaka till Trollhättan igen efter två underbara dagar hos min familj! Det är alltid lika roligt att vara där. Det är fortfarande i full gång att renovera. i helgen la pappa bland annat nytt hallgolv. Mina föräldrar åkte även ner till Torp för att leta efter bjälkar att sätta upp i köket men hittade tyvärr inga som passade. På lördagen hann jag och mamma med en långpromenad med hundarna och vädret var helt ljuvligt. Plusgrader och sol.

Idag vaknade vi lagom till vasaloppet började på tv och jag låg och drog mig till 10. Då var det dags att ta en promenad med Ebba i det superfina vädret (som vår ute idag) och när vi kom in ville jag vara lite extra snäll mot Simon och gav honom frukost på sängen. Fortsatte kika på vasaloppet fram till att de första gick i mål och kl 12 satte sig både jag och Simon vid köksbordet för att tentaplugga en stund. Han ekonomistyrning och jag marknadsföring II. Sedan började vi laga sen lunch, nyförälskade kräftstjärtar. Diskade. Tog en promenad med Ebba och nu sitter Simon och kikar på en semifinalmatch i bandy mellan Villa Lidköping och Bollnäs. Ikväll ska jag iväg med Sofia till friskis för att träna ett step 75 pass. En skön och härlig helg med andra ord! :)

Nu ser både jag och Simon fram emot nästa helg. Då ska vi nämligen till Stockholm! Simons bror som bor där fyller år då och Simons föräldrar ska också ner över helgen. Förstår ni som vi längtar? :) Skall bli jätteroligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback