Bilverkstad

God eftermiddag på er! För en liten stund sedan kom jag Simon hem från Överby. Imorse vid 9 körde vi vår lilla knackiga bil till Mekonomen som ligger vid Överby och lämnade av den där. Där skulle den få bli ompysslad och hel igen, men eftersom de inte visste vad felet var så gick vi runt på Överby en sväng. Jag fick äntligen köpt mig ett par höstskor, och sedan veckohandlade vi på Coop. När vi var färdiga vid 12 promenerade vi tillbaka till mekonomen för att se hur det gick för bilen. Verkstadskillen hade bytt två tändstift men den var fortfarande hackig. Sedan tog han loss tändkassetten och där var det något som var löst i den. Tyvärr hade de ingen ny kassett på lager så imorgon skulle den komma och 10 minuter krävs för montering sa han. Har vi tur så är det detta som var felet och vi kan komma och hämta den imorgon förmiddag :) Jag hoppas, hoppas!

Nu ska jag och Ebba strax ut på en promenad i det blåsiga vädret och efter den kanske jag skulle börja plugga lite! Ska även boka tvättid till i eftermiddag. Kvällen blir lugn för ikväll kommer mycket bra på TV :).

                                      

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback