Cv-Föreläsning

Ännu en dag med strålande solsken ute och vi bara njuter av det fina vädret. Jag och Ebba kom precis in från en härlig promenad men nu är det dags för mig att sätta näsan i böckerna igen. Det är läsa, läsa, läsa som gäller och det tar aldrig slut! Skatterätten har för mig varit den allra störta utmaningen änsålänge under studietiden. Jag tycker den är svår och komplex och jag behöver extra mycket tid för att jag ska förstå mig på alla dessa regler och begrepp. 5 veckor är alldeles för kort tid! 10 veckor hade varit alldeles lagom känner jag :). Simon är i skolan och pluggar. Först föreläsning och sedan grupparbete för deras del. Mycket plugg för vår del just nu, haha.

I eftermiddag ska jag och Sofia på en CV-föreläsning som de anordnar på högskolan några gånger om året. Eftersom vi är färdiga ekonomer redan till sommaren känns det dags att kunna skriva ett bra CV och personligt brev inför allt jobbsökande efter sommaren. Jag har en väldigt tur och lyx som får jobba på konsum i Färgelanda denna sommaren också (fjärde sommaren då). Trivs ju så bra där och känns skönt att leta jobb i lugn och ro till hösten istället när vi har pluggat färdigt. Är dessutom väldigt intresserad av att läsa några extrakurser på skolan till hösten. Personalekonomi I och II och praktisk lönehantering skulle inte sitta helt fel. Hm :). Ja det ska med andra ord bli vääääldigt spännande att se vad som händer nästa höst med en kandidatexamen i ryggsäcken. Ser riktigt fram emot vad som händer här näst.

Nej nu är det dags att äta lite lunch, se om jag hinner läsa en stund till och sedan promenera in till stan för att möta upp Sofia vid skatteverket. Där ska vi hämta upp nägra blanketter som vi ska ha med till nästa föreläsning :). Hoppas ni har en alldeles jättebra onsdag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men vilken härlig helg du verkar haft i Ödeborg :) Å vad härligt med en ridtur i naturen.



Ja min middag ikväll var väldigt god, fick älgfärs av min snälla pappa så jag kunde göra biffar :)



Vad händer ihelgen då?



Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka min vän. Kraam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback