Pluggpaus på Friskis&Svettis

Hej och godkväll på er kära läsare! Kom precis ur duschen och den var otroligt skön efter ett puls/medelpass på friskis&svettis. Har precis satt på spisen för att koka en skål med nudlar och har även gjort en kopp med blåbärste. Väntar just nu på att nudlarna ska börja koka, och sedan tänkte jag sätta mig vid köksbordet och börja plugga igen.

Idag började dagen med en föreläsning (9.15-15.00) som dessutom var kursens sista föreläsning. På fredag är det nämligen dags för oss att sätta oss i tentasalen igen vilket är efterlängtat nu när vi pluggar så mycket (tentaplugg). Efter en dag med föreläsning cyklade jag iväg till friskis och svettis och nu sitter jag här trött och glad efter ett tufft konditionspass. Nu kokar nudlarna dags att bege sig till dem, trevlig kväll på er! :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Lotta!



Råkade av en slump kika in på din blogg när jag googlade lite hundar :) .

Såg att du 2009 hade lagt upp en bild på tre hundar (denna jag fann på google) , en av hundarna (Gucci) var en blandras mellan chihuahua/japansk spets om jag förstod det rätt?

Är det din/din familjs hund?



Jag har nämligen också en sån hund :). Detta är första gången jag sett en annan sån blandis :) . Gucci ser precis ut som min lilla buse.

Får man fråga hur gammal hon är? och var ni köpt henne?



Hoppas allt är bra med dig.



MVH

Jess



Postat av: Jessica

Gud va kul att höra. Alba är också köpt i Skåne, utanför Kristianstad för att vara exakt :). Nu bor ju vi i skåne dessutom men. Då är det säkert samma uppfödare. Har aldrig sett någon annan som föder upp den blandningen :). Jag har faktiskt försökt att komma i kontakt med någon som köpt valp av dem, jag får nämligen inte tag på uppfödaren och Alba blev kroniskt sjuk vid 1,5 års ålder :/ .

Veterinären antar att det gått i arv. Så därför blev jag ännu mer nyfiken på att se hur de gått för de andra valparna, ifall de blivit friska. Är Gucci frisk? Hur är hennes personlighet ( gud förlåt om jag spamar dig med frågor här haha :D , rena förhöret).

Just det, Alba blir två i december. Så hon är inte från samma kull som gucci. Men kanske samma uppfödare :) .



Ebba är verkligen jättesöt! Så himla fint ansikte. Har funderat på att skaffa en petit barbacon eller griffon liknande hund i framtiden :) . Tycker de är så charmiga.



Ha en bra dag

Kram

2011-09-28 @ 09:29:51
URL: http://dejess.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hihi låter bra :) . Jag har för mig att de hade utländskt ursprung faktiskt. Men när jag skulle hämta alba var det bara dottern hemma då hennes föräldrar var på sjukhuset. Har tyvärr inte fått tag på dem sedan jag tog Alba med mig och åkte. De svarade aldrig på mail och hade stängt av numret. Då man började bli lite nojjig att något var på tok med valparna.

Sen kom ju hennes allergi/sjukdom. Såg att jag råkat skriva vid 1,5 års ålder men det var runt ett år tror jag nu när jag tänker efter. Hon började klia sig jätte mycket och fick jätte röd hy och rinnande ögon. Vi fick åka in till vetrinären flera gånger i början då hon blev sämre och tappade orken. Men nu har de iallafall botat olika infektioner hon fått och kunnat konstatera att detta verkar vara någon form av allergi som hon tyvärr kommer ha resten av livet. Så det har inneburit massa veterinär besök, dyra kostnader (iaf för en students plånbok :P ), en trött hund av alla mediciner osv. Men just nu har hon vant sig till medicinerna ganska bra och är pigg och glad :) och kliar inte sålänge vi håller uppe dosen. Men det är som det är, sålänge jag ser att hon inte mår dåligt av det är jag nöjd :) .

Va skönt att höra att Gucci är frisk :) . Veterinären sa nämligen att denna allergi/sjukdom måste vara ärftlig. Så antog att fler av valparna kanske hade drabbats. Skönt att höra att er lilla är frisk :).

Guccis personlighet låter som albas där med mammig och signalerar mkt med blickar och öron :D . Fast alba har mycket lekljud för sig också.



Hur länge har du haft ebba sa du? och vad är det du pluggar? Kikade snabbt ngt inlägg där du skrev något om statistik. Jag läste nyligen en kurs i statistik :)



Kram



2011-09-28 @ 20:02:36
URL: http://dejess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback