Långpromenad och skadebesiktning

Hej och godmorgon!

Just nu har jag precis ätit frukost och har hällt upp en kopp med kaffe. Efter det skall jag och Ebba ut på en långpromenad.

Igår var jag och Simon till Vänersborg för att göra en skadebesiktning på bilen. Förra söndagen var det några ungdomar som backade in i vår bil. Det värsta var inte det utan hur de hade jagat en äldre herre flera kilometer på en gångbana. Han cyklade från Färgelanda till Ödeborg (minst 4 km) och de hade jagat honom precis bakom. När han sökte skydd vid vårat hus, backade ungdomarna fort därifrån (troligen p.g.a. att de såg mina föräldrar som var ute) och ja, där stog vår bil. Som tur var blev endast förardörren intryckt och ingen blev skadad. Som tur var visste grannens son och min systers kompis vilka det kunde vara vilket gjorde att vi kunde bevisa vilka de var och vi slapp betala självrisk. Jag tycker väldigt lite om människor som inte kan ta sitt eget ansvar. Gör man fel, gör man rätt för sig. Så är jag uppfostrad. Dock är jag glad att ingen kom till skada och på tisdag skall vår bil in för reparation :-) Skönt! Vi skall få en ny dörr och dessutom passar vi på att byta rutan som har en lång spricka vid passargerarsidan. Bra med två flugor i en smäll.

Nej nu äre dags för en långpromenad, trevlig onsdag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback