Danmark, Edsbyn

Hej!
Nu har veckan redan flugit förbi och den har varit helt fantastisk!
Danmarksresan gick över förhoppningarna och jag tror och hoppas att de flesta i klassen hade det roligt på våran lilla tripp :) På onsdagen åkte vi tidigt som attan och var framme i Fredrikshamn vid ett tiden på eftermiddagen. Fick rummen på direkten, och började tiden i Danmark med att göra oss hemmastadda i rummen. Sen fick alla göra vad de ville. Jag, Charlotta, Sofia, Emelie och Emilia gick ut på stan och tittade runt och köpte hem lite sprit som vi sedan skulle ha till kvällen.
När vi kom tillbaka runt 3 tiden började jag och Charlotta genast blanda till oss en grogg och började smutta på den :) vi gick över till killarnas rum och pratade lite medan halva klassen var ute på stan. Vid 17 tiden gick  jag, Charlotta, Robert, Anders, Igor och Tobias till en supermarket där det blev lite mer inhandlande av sprit och även godis, mums! När vi kom tillbaka hade även fler i klassen kommit tillbaka till hotellet så vi satt flera stycken med varsitt glas i hand och umgicks. Det var en helt underbart rolig kväll!! Sofia i klassen som aldrig sminkar sig blev sminkad av Hanna. Även en snygg frisyr fick hon av Jonna och Johanna hihi. Johanna hittade en skitsnygg studentklänning i Danmark och Jonna skitsnygga sommarskor! så lite shopping på vägen blev det också :)
Jag shoppade ingenting mer än duschcreme och glass i princip :P
På torsdagen var det en härlig dag där halva klassen badade och resterande satt och spelade kort :) Sedan var det dags att åka hem igen. 15.30 gick båten och vi var redan framme i Göteborg 17.30. Resten av dagen var jag hos min morbror och hans sambo. Jättesnälla människor som man inte kan annat än att älska!! Hade en trevlig kväll med god middag (potatissallad och grillad kyckling :D), prat och tv tittande.
Fredagmorgon blev jag nerskjutsad till tåget som skulle ta mig sit jag ät nu, nämligen Edsbyn för att träffa pojkvännen. Kom dit på torsdag eftermiddag och spenderade den kvällen hemma hos hans föräldrar. Åt god påskmat och så var det hockey på tv:n :P

På lördagen åkte Simon, hans föräldrar och jag till ikea och handlade massor av möbler och fippel till hans nya fina lägenhet som ligget mitt i byn hihi. Kom hem vid 17.30 tiden och vi började genast att bygga lite möbler. Ikea är känt för sina byggsatser att bygga ihop men det är riktigt kul ju :). Vilken fin lägenhet han har!! Jag är avundsjuk hihi ;)

Idag är det onsdag och här blåser det riktigt mycket men fint väder är det. Sitter just nu på bibblan eftersom att Simon inte fått internet än, och fixar bl.a med mitt CV och det personliga brevet. Ska söka jobb i byn och hoppas få något nu efter studenten :)
Ne nu ska jag hem till lägenheten och koka lite kaffe och fika lagom till simon slutar.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Lotta! Hittade in till din blogg:) Tänkte bara önska dig lycka till med jobbsökandet..riktigt roligt om du får jobb här i Edsbyn ju:) Hoppas allt är bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback