hej och hallå :)

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen men nu kan det ändra sig. Sitter nämligen hemma i Ödeborg nu och inviger den laptop jag köpte för några veckor sedan och som min snälla far tog hem och fixade till :) Han installerade allt som behövdes och gud vad många kul program! haha. Som sagt är jag hemma i Ödeborg hihi och hälsar på min familj under jul, nyår och trettonhelgen. Gjorde en bilresa hem igår, start från Edsbyn. Simon började jobba 05.48 och skulle gå upp vid kvart i fem så jag hänka på upp åt frukost och gjorde mig färdklar medan han gjorde sig arbetsklar :). Bilresan startade 05.40 då jag fick skjutsa simon (råka bryta sönder cykellåset när han skulle få upp det och cykla till jobbet), men så blev det icke. Han kom tillbaka till bilen där jag stod och packade in. Han hjälpte mig och sedan skjutsade jag honom till jobbet. Sedan började bilresan, 05.45, piiip!
Det började sådär då jag inbillade mig mitt ute i skogen vid 06.15 tiden att ena hjulet på bilen satt lite konstigt. Försökte få tag i mobiltelefononen som hade ramlat ur sin plats. Fick panik! stannade bilen och letade igenom hela bilen efter mobilen. hittade den inte... Gud. Jag satte mig på förarsidan och försökte lugna mig lite och efter ett tag fann jag den. PUH vilken lättnad. försökte ringa pappa men jag hade ingen täckning där ute i den kolmörka skogsvägen 06.30 på morgonen. jag var lite rädd faktiskt. Åkte iallafall vidare i hopp om att få lite täckning. Jag inbillade mig fortfarande att ett hjul på bilen satt konstigit då jag tyckte bilen uppförde sig lite slingrigt på den snöiga vägen. Kom ihåg att jag skrev den snöiga vägen. Efter att jag kört en bit fick jag iallafall lite täckning på mobilen och ringde pappa 06.40. Jag stannade bilen och han sa åt mig att hämta verktyg som låg där reservhjulet ligger. Naturligtvis hade jag massa packning i skuffen så innan jag fick ur verktygen, men jag fick ut dom iallafall, det var det viktigaste :P. Han sa åt mig att känna på alla fyra muttrar så att de satt fast och det gjorde dem. Han bad mig även att titta så att däcken såg nogrlunda lika ut med luft och jag blev även tillsagd att skaka och ruska på dem. Alla kändes lika stabila, så jag tackade pappa som jag även väckte (men tur var det för han skulle upp och jobba) hehe. Vet ni vad det var förnågot då jag inbillade mig att ett hjul uppförde sig lite konstigt? Snön/isen på vägen gick sönder under bilen då det blivit plusgrader, hahahaha! det var bara det som gjorde att bilen kändes lite ostabil. hjälp vad lättad jag blev. Åkte sedan vidare och var framme i falun runt 8 tiden på morgonen. Där tankade jag fullt och åt lite frukt och drack kaffe i bilen, sedan var det dags att åka igen. På vägen blev det kallare och kallare och nere vid Ludvika var det -13 grader, brrrr. Min framruta blev ju smutsig efter alla bilar och lastbilar som man möter och kör om eller som man själv kör om, så jag försökte göra rent och försökte spola den ren då ena torkabladet gick sönder. det bara flög av en bit av det ena yttersta bladet och jag tänkte neeej! Min ruta blev bara smusigare och smutsigare och torkabladet fungerade inte så jättebra haha. Stannade vid nästa tappstation och ringde pappa (igen) då han sa till mig att gå dit där luft/vatten står. där fanns en hink att göra rent rutor med och hjälp vad ren framrutan blev! Tack igen pappa :) Men jag hann inte köra länge innan rutan blev lika smutsig igen så jag fick stanna på en hel del mackar och göra rent framrutan på hemvägen, men det gjorde iförsig inget :) haha! Stannade i Örebro vid en tapp och gjorde rent framrutan. passade även på där att käka lite lunch på en korvmojj. Åt en grillad med mos, mums! :) åkte vidare därifrån när klockan var 11 och dönade nästan raka vägen hem sedan (fick ju stanna på några mackar på vägen haha) och kom hem 14.30. Det var den roliga resan :) Det var så härligt att åka och lyssna på musik och se fina ställen på vägen :) I Örebro slutade även solskenet och snön helt. Och det var något pappa sa till mig i telefon " i Örebro slutar snön". Sedan sa jag, här är det sol och solen lyser så starkt att man knappt ser vägen. pappa sa: " jaså här är det grått, det blir grått efter Örebro", och tror ni inte att det blev det också hahaha! Lite komiskt tyckte jag :) Men han är en som måste hålla koll på vädret då han jobbar utomhus och är beroende av att se vad som för väder de väntar oss. Som igår då han skulle gjuta.

Jag tyckte iallafall att resan hem var den mest spännande hemresa med bil jag gjort hittils hehe.
Nu ska jag kliva upp och senare idag blir det köttbullestekning och prinskorvar :) Inte långt till Julen nu, wiiiiiiie!
Hoppas alla får en bra julhelg! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

hej, vilken bilresa :-) men tur att du kom fram ialf.. ha de så bra nu! å ät mycke god mat å bara mys.. kram.

Postat av: Camilla

Tack detsamma Lotta, hoppas du får en riktigt mysig jul!:)

2007-12-22 @ 14:23:15
URL: http://pamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback