Födelsedag

Igår var det fredag och också min sista dag på celsiusskolan som praktikant.  Det är skönt med lov samtidigt som det är lite tråkigt att sluta just nu när man börjat komma in i allt. I början ville man bara gömma sig men ju mer dagarna gick desto mer lärde man sig rutinerna och träffade ungdomarna mer och mer. Det blev roligare för var dag om gick! De två sista veckorna höll jag egen/ egna lektion/lektioner varje dag och kände att jag blev säkrare och säkrare i mig själv att stå som ledare.
På fredagkvällen blev det bandy. Edsbyn mötte västerås och tyvärr blev  det en förlust till byn. Men en förlust kanske var bra? :) De ligger ju tvåa i elitserien och verkar inte hotade av att halka ner, så en förlust kanske behövdes.

Idag är det lördag och jag fyller 19 år. Hade redan fått min present i gävle för två veckor sedan och blev förvånad när han tog upp en chokladask ur en låda till mig på morgonen :) Inte nog med det så kom Simons mor med en present innan frukost. Jag fick två stycken helt underbart gottluktande ljus!
Blev god soppa till lunch och sedan tog jag och Simon en promenad till konsum och köpte dagens tidning med bilaga till. När vi kom hem blev det tårta :) hihi god prinsesstårta som jag måste säga är min favorit bland tårtor! Gott kaffe till, och det var en alldeles urhärlig fikastund! Vad man kände sig glad och avslappnad, precis som fikastunder ska va.
Lördagen har varit en härlig och lugn dag, en göra det man känner för dag. Inga måsten utan man kan bara vara och njuta av dagen (men det brukar man göra, och man har väldigt få måsten) för övrigt också hehe.

Nu blir det sängen, är jäkligt trött redan. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Linda Karlsson

Grattis!! på födelsedagen!!

Ja må hon leva, ja må hon leva.
ja må hon leva uti hundrade år!
Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva,
ja visst ska hon leva uti hundrade år

Och när du har levat, och när du har levat,
och när du har levat uti hundrade år,
ja då ska du skjutas, ja då ska du skjutas,
ja då ska du skjutas på en skottkärra fram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback