fredag= helg! underbart

Guud så skönt med äntligen helg :) nu har jag öppnat en öl och käkar en twix. så gott att varva ner på fredagen och veta att man har hela helgen framför sig!

Fick reda på idag att vi ska jobba övertid på måleriet måndag, tisdag och lördag nästa vecka. tre timmar övertid på måndag och tisdag alltså 06.48-19.00 och på lördag blir det en 06-12 dag. ser väl direkt inte fram emot det jättemycket eftersom att Simon jobbar förmiddag och då träffar man honom ännu mindre. har redan varit så tomt utan honom nu när vi inprincip har gått om varandra. men lite extra pengar ser man fram emot så till jul och så trivs man så bra så det ska ju inte vara några problem. Men det ska man inte tänka på nu.. är jag inte riktigt klok?? tänka på jobbet nu när man nyss fått helg :) då ska man ju njuta till fullo av den!

Så vad har man för planer denna helg då? det kan ev bli gävle imorgon, ska prata med Simon om det för annars kan det inte bli förrens nästa söndag. Blir det inte Gävle imorgon blir det nog en lugn dag med en promenad tillsammans kanske och fika såklart! kanske kan promenera till café sommars? så himla mysigt där!
På söndag är det julskyltning på byn och det vill jag inte missa! :) Affärerna har öppet längre och har massa erbjudanden vad jag fattar det som och allmänt mysigt på långgatan. Just ja, på lördag är det julmarknad på norr också, kanske eventuellt går dit och tittar en sväng. får se.

Måste även tala om att nu är det helmysigt väder ute med ca 2 dm snö, kanske mer eller mindre? och plogat. det här tycker jag kan hålla i sig nu under vintern. inte snöa så mycket mer utan den snö som ligger på backen nu kan hålla sig fram till mars och några få minusgrader utomhus. eller hur? :)
Lyckades skotta fram min RÖDA bil som var insnöad i två decimeter snö och tillslut fick man faktiskt se att bilen var röd hahaha. Tog en sväng och åkte med den. Pappa säger att jag kör för lite och en bil mår aldrig så dåligt som när den får stå, så jag satte mig framför ratten och tog en halvtimmestur runt om byn åt alla möjliga håll :)
härligt, för då får man även lära känna hur bilen reagerar på snö som underlag och detta är min första vinter så jag behöver lära mig!

Nu blir det tv:n som gäller en stund. zappar nog runt utan att hitta nå intressant att titta på men man kan ju dötitta och bara mysa i soffan och tänka att det är helg :)
Undrar om Simon kommer tidigare hem idag? det var inte säkert att han kunde för det var redan så lite folk där. men får se. Han vill ju inte missa "på spåret" som har premiär på svt1 20.00 idag :) kanske han dyker upp!

Ha en bra helg allihop :) /Lotta

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som en mysig helg! :-) Men fy vad jobbigt då och jobba över igen, fast de e ju bra med extra pengar till jul. Tycker de e så orättvis att inte vi fick vara kvar oxå på jobbe :-( Ha de bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback