Buss och tågresande

Nu är det tisdagmorgon. Simon har cyklat till jobbet och jag orkade inte upp då haha! Morgontrött som man är. Men jag höll mig vaken och vi pratade en stund :) Nu sitter jag har vid Simons dator (min är nerpackad) med såklart en kopp kaffe bredvid! God frukost i form av två lingonlimpor och ett stort glas mjölk satt fint i magen såhär dags innan starten på resan. Uppehåll ute och +1 grad, låter lagom.

Är nu klar med packandet och tror jag inte glömt något. hm.. Huvudsaken man inte glömt biljett, plånbok, mobi, lypsyl och julklapparna! :) Fort det går att resa ändå. Pappa ringde igår och undrade när jag skulle börja åka från byn och trodde jag skulle få börja vid 5 på morgonen. Ja han trodde det tog 12 timmar han :) Söta far! Tar bara 9 h denna gången och då skall jag ända ner till Kungsbacka idag. Lämpliga byten med lunchpaus i sthlm, skönt! Perfekt med 45 min i sthlm. Man hinner äta och ändå slipper vänta allt för länge. Fick ju dessutom boka om en biljett för hemresan och kan då passa på att hämta ut den där.

Kul att träffa alla :) Farmor, farfar och faster Madde var inte igår man träffade. Kommer också kännas underligt att åka från en halvmeter snö till ingenting, haha! Ja, jag är lite seg att vänja mig.

Nu skall jag ta och borsta tänderna och byta ut myströjan till klänning och stickad tröja. Skönt att resa i klänning och leggings och slippa tighta jeans en hel dag!

Ha en bra dag allihop! Skall då jag ha. Skall också vinka i flemmingsberg mot sjukhuset. Ja där ligger Maria idag och opereras. Lite nervös och längtar till man får ett sms senare i eftermiddag för att se hur det gått. Men hon är ju i väldigt goda händer :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej min goa vän! Tusen tack att du hade freja, hon verkar har trivas väldigt bra hos er. Vi måste pratas vid på telefon snart så man får höra riktigt hur det gick och allt tok hon gjorde =) Ha de så bra på hemmaplan nu och all lycka till med söta lilla Dora! Kram från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback