2008

Nu har en vecka gått in på det nya året 2008, man har börjat jobba och åkt upp till lägenheten i Edsbyn igen.
Var hemma i Ödeborg i lite över två veckor, och hjälp vilken rolig ledighet man har haft :) Älskar min familj verkligen! Men vem gör inte det? Det är de närmsta och jag tycker att dem är mina bästa vänner :) Vi kan prata om allt, åker ut och gör saker tillsammans och peppar varandra. Och det viktigaste: Man kan precis vara sig själv!

I förrgår åkte jag och pojkvännen Simon bil upp till Edsbyn igen då vi skulle börja jobba båda två dagen därpå (alltså åkte vi på söndan). Först blev det tänkt att åka på lördagen men p.g.a vädret väntade vi till söndagen. Snöväder då med men plogat och fint var det på de flesta håll. Lite svårt de sista tio milen men vi körde lungt och kom hem runt 18.30 tiden. Då hade vi heller inga frukostgrejer eller förberedda matlådor, så det var bara att sticka till det som var öppet, preem, och köpa det nödvändigaste. Sedan återstod det att packa upp packningen. Alla julklappar man fått och så det man hade med sig :) Tog även upp judodräkten, saknade den så och är sugen på att träna någon gång igen. Var ett tag sedan nu sist.

Vad har jag mer gjort 2008? Jo funderat mycket! på högskola/universitet. Funderar väldigt starkt på att börja plugga till hörsten 2008. Och jag tror jag vet vad jag ska välja, men ska tänka mer! :) Är verkligen på pluggarhumör och vill inte komma fast i fabriksarbetet. Visst är det ett bra arbete men jag vill även ha en utbildning i det jag är intresserad av och förhoppningsvis arbeta inom det också när man läst klart. Tänk vad man skulle ångra sig om man inte pluggade? Därför vill jag även passa på att göra det nu när man har det nogorlunda i sig. Räcker nog bra med ett sabbatsår tror jag :) Blir nog till att jag söker i Göteborg och även i Vänersborg. Lite hemmakär kanske? :) Men får se, det är bara tankar änsålänge.

Nu har jag precis ätit god blodpudding och ska sätta mig och slappa framför tvn en stund, mätt och glad :) och trött. Haha jag har inte riktigt kommit in mig på att gå upp så tidigt än tror jag :P 05.40 på morron, piiiip.
Ha en fortsatt bra tisdageftermiddag och kväll!
/Lotta

Kommentarer
Postat av: Linda Karlsson

"Blir nog till att jag söker i Göteborg"
Hihi, det hoppas jag på, även att Simon kommer med ner så klart!

Kram på dig!

Postat av: Maria

Hejsan. Ja de är en svacka nu igen, kommer i sånna perioder ibland då allt känns fel. Saknar mamma så mycket. Men jag kommer ta mig upp igen. Ja jag åker gärna till ikea, men de får bli lite längre fram då man har mer pengar och handla för :-) Men vi kan ju oxå åka till Bollnäs nån helg och fika och strosa runt. Eller kolla på film. Jag har tid, gör ju ialf inget speciellt förutom mina promenader me Freja och träningen. Jättenöjd med permanenten och frisyren, så härligt! Nu ska vi ut och gå jag och lillstumpan. Hör av dig du då du har tid och hitta på nått, ha de bäst. Kram från oss.

2008-01-09 @ 09:32:01
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback