Miljötänkande.

Håller nu på att läsa om miljötänkande inom ekonomidelen i samhällskunskapen och det får en att tänka en gång extra. Jag menar varje människa kan inte göra allt men alla kan alltid göra något. Eller hur? När jag är ute och handlar tänker jag faktiskt på att köpa ekologiska eller miljömärkta varor. De har bl.a. börjat med miljöplastpåsar på ica, kostar 50 öre mer bara och såklart man tar dem istället för de vanliga! Lika gäller andra varor. Vi har ekologiskt kaffe och florsocker hemma :) Ekologiska bananer kommer hem då och då, och de är också mycket godare tycker jag. Källsorterar gör vi såklart så mycket man kan! Här i Edsbyn är det inte lika petigt som hemma då det hemma hos familjen finns två olika färger på skräppåsarna. en röd där det skall slängas brännbart och grön påse till matrester. Vi har en större påse vi då och då går ner till en sopsortering och sorterar i kontainrar. Bra av oss tycker jag, det lilla vi iallfall gör och jag inbillar mig att om alla bara gör lite så är det väldigt bra!

Jag undrar hur mycket alla människor på jorden vet om miljö och miljötänkande? Jag måste ändå säga att Sverige uppmärksammat miljön bra. Iallfall vad jag sett det. Många åtgärder och tankar kring förbättringar.

Nej nu orkar jag inte fördjupa mig mer, ska snart ta och koka lite te ikväll igen, var så mysigt igår med en kopp framför TV:n och satsumas såklart!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback