Tvättid idag!

Jag måste skylla ifrån mig lite nu. Tänkte skriva inlägg igår men det var så att Telias bredband hade störningar här så vi var utan Internet och vissa TV kanaler från söndag natt fram till idag tisdag morgon. Simon har ringt flera gånger och först skulle vi få tillbaka der igår men det skjöts bara upp och upp och upp. Men nu så äntligen :)

Eftersom att det fanns varken internet, TV och till råga på det så fungerade inte telefonen på ett tag (pratade med mor min när samtalet plötsligt bröts)igår,  så tänkte jag att man skulle passa på att städa lite. Jag tog moblien och satte på P3, började duktigt damma av och damsuga men tänkte äh kan väl lika gärna skura ur toaletten och skura köksluckor m.m. medan jag ändå håller på. Så jag vart riktigt nöjd efteråt för det blev så rent och så slapp Simon damsuga i vekan (annars har han hand om damsugningen). Det är riktigt roligt att städa när man ha rmusik i öronen :) Man nästan glömmer av att man städar för man är så inne i vad de pratar och när man hör bra musik.

Idag har jag varit på två lektioner på skolan (Matte och Svenska) och gud jag orkar verkligen inte med svenskan. Jag är inte världens duktigaste och jag har redan ett vg så varför kämpa och lägga ner så mycket tid till något som känns så omöjligt. Jag tycker det skulle vara bättre om jag fokuserade på de andra sex ämnen jag läser samtidigt och kan även då satsa mer tid på dem. Skall iallafall prata med svenskläraren först om hon tror jag är kapabel för ett mvg innan jag tar ett beslut.  Vilka lyxbeskymmer om man tänker efter.. Tänk de som strävar efter att leva en dag till och så sitter jag och babblar över hur jag skall göra med ett ett betyg eller inte. Men det betyget kan överväga om jag kommer in på den högskoleutbildningen eller inte så på så vis är det stort betydande.

Även idag så har vi tvättid och massa tvätt som äntligen skall bli ren och lukta gott :) mellan 16.00-21.00.
Snart slutar Simon och i eftermiddag vill jag ta en lång promenad och bara njuta av det finan vädret utomhus :)

Nu ska jag sätta igång lite plugg, så ni får ha det bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback