God förmiddag härliga fredag

Vilken underbar dag! Och dagen blir inte sämre av att vädret är helt fantastiskt! När jag gick ut med Ebba imorse tog jag med vantarna ifall det skulle blåsa och vara lite kyligt men när jag kom ut möttes jag av en typ sommarvärme, alldeles ljummen :) Åh underbart att vi går mot ljusare och varmare tider. Jag förstår verkligen att människorna vaknar upp ur sin koma på våren. Våren ger en verkligen energi, vilken är supertoppen.

På förmiddagen hade jag svenskalektion och där hade vi även lite betygprat. Läraren vi har nu är gravid och nästa vecka skall hon gå hem och vara mammaledig resten av tiden och vi kommer ha en ny lärare, så idag fick en enkild planering om vad vi gjort och hur vi låg till och jag blev chockad positivt. Svenska tycker jag är svårt, iallafall att skriva rätt efter alla skrivregler. Behöver tänka på huvud- och bisats i meningarna och det skall jag lägga vikten på nu det sista som är kvar. Nu skall jag, Simon och Ebba snart ta en liten promenad, skall bara hänga upp det sista av tvätten. Nu behöver det tvättas inför USA :) hihi.

På eftermiddagen skall jag och Ebba till viksjöfors och hälsa på Maria och Freja. Vi skall ta en promenad med hundarna och plugga matte, ja vi är faktiskt duktiga att plugga lite varje gång vi ses, bra vana! :) Nej nu är de två maskinerna klara och dags att hängas upp på tork.

Ha en jättetrevlig fredag! :-)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

hoppas du får en rolig fredag och en bra helg! Här är det mulet så jag antar att jag delar med mig av vår sol igår;)



kramar på dej=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback