Nationella prov, del B

Hej bloggen och kära läsare!

Ja nu sitter jag här med en kopp kaffe, och lånar återigen Simons dator då jag ännu inte knäppt på min. Skall nämligen snart iväg till skolan där det väntas nationella prov idag, skriftligt. 5 timmar skall det hålla på varav en halvtimmes lunchrast 11.30. Nu var det cirka två år sedan jag gjorde detta sist och jag kommer inte ihåg var det var för typ av text jag skrev. Om det var en debattartikel, essä, ett brev, eller kanske en krönika? Hm.

Iallafall skall det bli intressant och jag ser fram emot att sitta där och skriva om en speciell uppgift. Som sagt är området engagemang och påverkan, vilket är ett jättebrett område och dessutom intressant! Jag kommer inte ihåg hur det var upplagt men helst vill jag skriva en krönika. Känns lättast så, eller ett repotage. Åh nu börjar det sprätta i fingrarna på mig. Vill börja skriva!

Man har på sig till klockan 14.00 att skriva klart, men jag kommer inte ihåg om man fick gå tidigare om man blev klar, men det har jag för mig att man fick. Iallafall skall jag och Ebba hem till
Maria och Freja i Viksjöfors på eftermiddagen. Där skall vi ta en långpromenad med hundarna. Sedan är jag bjuden på färsrisotto snälling! (om det stavas så) och sedan blir det endel nyttotid med matteräknande också. Ja så är dagen planerad idag. En rolig dag :)

♦Hoppas ni får en trevlig onsdag, och god morgon på er vart ni än befinner er! ♦

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Heej! Hoppas det gick bra på nationella... Kändes talet ok, som du höll i tisdags?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback