En helt vanlig måndag :)

Sitter här med, ja vad skall man kalla den, eftermiddagskoppen med kaffe. Det blev en extra lång sovmorgon och sedan blev det en dusch, föning av hår, extra lång frukost och extra lång promenad med hundarna som gjorde att morgonkoppen med kaffe blev en eftermiddagskopp idag. Nu är den efterlängtad och doftar gott bredvid mig. Väntar bara på att den skall svalna lite grann och ja sedan säger det bara slurp!

Skall jobba idag ett kort pass mellan 16.00-21.12 och sedan är jag ledig i två dagar till! :) Detta blir en lugn vecka på jobbfronten med andra ord. jobbar måndag, torsdag och söndag. Jag är ganska enformig nu vad gäller aktiviteter och tankar om dagarna. Sitter nämligen och funderar kring flytten som kommer börja på heltid 16 augusti. Det är flytt och skolan som tar upp näst intill alla mina tankar just nu och jag måste säga det. Det är underbart! Man är sprudlande glad, och är väldigt spänd inför detta. Simon är i byn nu igen och har börjat jobba idag efter 4 veckor semester. Han har även börjat småpacka och rensa ur förråden. Ja tänk att vi snart skall flytta? Det kändes inte längesedan vi inte ens visste om vi hade kommit in på skolaneller ej, och nu börjar det bli dags att flytta alla möbler 50 mil. Bara tanken får min mage att pirra. Sedan är det det extra att vi kommer flytta in i en tvåa och sedan att det också är helt nybyggt och vi kommer bli de första hyresgästerna i vår lägenhet.

Sitter och surfar inne på högskolan västs hemsida. Tittar på scheman, information och om inslussningen. Fy  vad det skall bli kul! :) Nej nu skall jag surfa lite till och sedan ha en lugn förmiddag innan jobbet. Det är grått och trist väder ute så det blir en eftermiddag inomhus innan jobbet. Så ett gråmulet väder hindrar inte mig för att vara sprudlande glad, dessutom är det mysigt att ta på sig en kofta och bara mysa inomhus!



Hoppas ni också har en alldeles bra måndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback