17 februari - min födelsedag

Ja idag fyller jag faktiskt 21! Ett år över tjugo och nio år kvar till trettio, alltså fortfarande väldigt ung. Jag kan inte dra en konkret gräns vid "gammal" men när man tar pensionen så börjar man bli äldre, visst kan man säga så? Och eftersom det är minst 44 år kvar till pensionen så låter mina ynka 21 som en liten barnrumpa hihi, precis så jag vill vara änsålänge. Nejdå, har allt börjar betala räkningar och städa sin egen lägenhet, tvätta osv. Ja leva vuxenlivet helt enkelt. Har även hunnit med att jobba ett år som också är ett vuxentecken. Ändå är jag mammas och pappas dotter, för pappa "lilla" dotter även om jag är deras äldsta :). Hur "lilla" är inte Jessica då? och Rickard?

Hur ser dagen ut idag?
klockan 09.05 har jag mattelektion och efter den ett pass med svenska. Efter skolan skall jag återlämna några böcker och sedan gå och veckohandla på ica. Hinner umgås med Simon en liten stund innan han sticker till jobber och på eftermiddagen tror jag Simons föräldrar kommer över en sväng och även Maria och Freja :) 16.00-21.00 har vi även tvättid, kläder som skall med och Ebbas filt skall bl.a. tvättas och så skall jag även plugga ikväll. En riktig nyttodag med andra ord :)

Förra året på min födelsedag (20 år), så stod jag en helt vanlig fredag på Allmoge och jobbade. Var glad att det var helg och fick en fin present på jobbet, tack skall ni ha! Men när jag slutade var jag helt ovetande om att mina föräldrar (som överaskat med att åka upp 55 mil) stod och väntade på mig när jag började cykla hemåt. Chock fick jag och tårarna sprutade :) Det tog flera sekunder innan min hjärna faktiskt kopplade att det var mina föräldrar. Det kändes så konstigt att se de i byn. Vi åkte sedan till Bollnäs där vi sov på scandic och gick ut och åt på kvällen :) vilken födelsedag det var! Jag vill fylla jämnt snart igen! haha.

Ne nu skall jag fixa iordning mig här och sedan kvista iväg till skolan. Hoppas ni får en riktigt bra tisdag allihop :)
/Ann-Charlotte

Kommentarer
Postat av: Mia

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Hurra hurra hurra =) Kram från mig och Frejafisan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback