Oj vad jag pladdrar om allt och ingenting

Vad seg man blev nu denna eftermiddagen. Blir en liten surfpaus nu tror jag bestämt :). Idag gick vi upp halv 9 både jag och Simon. Jag gick ut med Ebba och tog sedan en eferlängtad dusch. Frukost och en kopp kaffe efter den såklart och på förmiddagen passade vi på att uträtta ärenden. Känns skönt att diskhon är tom och kylskåpet är fullt :).

Idag blir en ren pluggardag. Sitter med svenskan nu då jag skall disponera ihop ett tal. Ett tal på fem minuter och som skall handla om en författare på 1900-talet. Jag har valt Ernst Hemingway, en man som var journalist och författare samtidigt som han ryckte ut i både första och andra världskriget. Sist jag skrev ett tal hade jag ett mycket mer intressant ämne, nämligen stress. Men att ha ett sådant intressant ämne att prata om var bara dåligt för min del då jag pratade över tiden med flera minuter haha! Kanske väldigt bra att prata om en författare då jag tror att min information kommer vara mycket tunnare och passa de fem minuter man skall hålla talet på. Att prata inför folk har jag inte svårt för, men att göra det intressant och väsentligt för lyssnarna skall bli intressant och se. Jag menar, att berätta om en författare är väl inte det intressantaste, så jag vill komma på något vitsigt att säga..hm.

Förövrigt är det lungt här i lägenheten. Jag och Ebba är ensamma då Simon jobbar eftermiddagsskifft denna vecka (14.12-22.24). Även härligt väder ute med nollgradigt och mulet. Jag har lust att börja jogga, blir roligare då Ebba blir större och kan hänga på!

Oj vad mycket snack det blev om pluggande, men det är så mitt liv ser ut just nu :). Plugg, plugg, plugg på dagarna/kvällarna/helgerna. Ja precis när jag vill.

Hoho. En sak jag tänker mycket på nu är då jag skall hem och hälsa på. Imorgon är det två veckor kvar och jag längtar som tusan! hihi. Nästan så att man har lust att bära upp resväskan nu, men det går ju inte haha! Hinner ju använda kläderna en massa gånger och tvätta dessutom så det får vänta. Åh vi skall hinna göra mycket hemma, bl.a. att åka till Göteborg, baka, åka till skogen och massa mer. Ja man kan inget annat än att längta till härliga familjen som man älskar!

Ne nu snart åter till Heminway och talet. Men först lite surfande.
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback